Okostelefonból összesen 327,6 millió darabot sikerült eladni, ami 25 százalékos növekedést jelent éves alapon. Az elmúlt egy év teljes értékesítése szintén 25-26 százalékos növekedést jelent, vagyis az elmúlt évek 40-50 százalékos növekedésének lassan vége. Ebben a környezetben pedig az árverseny egyre jelentősebb lehet.
Mondani sem kell, hogy a Samsung vezette ezúttal is a mezőnyt. A legjobb öt közé viszont ezúttal már a Xiaomi is bekerült, a kínai gyártó pedig egyre ambiciózusabb terveket dédelget, így feltehetően folytatja majd a dinamikus növekedést. A Lenovo mellett így már két kínai cég van az ötös listán, az Apple és az LG mellett.
Az ázsiai gyártók térnyerése tehát egyértelmű, miközben 10-15 éve még Motorola, Nokia, Alcatel, Sony Ericcson, esetleg Siemens telefonokat lehetett látni, addig ma már szinte az ázsiai gyártók dominálnak. A hardvergyártás székhelye tehát Ázsiába került, a mobiltelefonok piacán pedig a nagy profitok már sokkal inkább a szolgáltatásokban keresendőek.
Az Apple és a Samsung pedig egyre inkább visszaszorul, alig 35 százalékát adják az értékesítéseknek, miközben alig másfél éve még több mint a piac felét vitte a két gyártó. Ez is inkább abba az irányba mutat, hogy a kisebb gyártók árversenyre kényszeríthetik a nagyokat.
A tabletpiacon még keményebb a helyzet
Még ekkora növekedés sincs viszont az okostelefonpiac utódjának kikiáltott tabletpiacon, a harmadik negyedévben csak 53,8 millió darabot sikerült eladni, ami alig 10 százalékos növekedést jelent. Ezzel 2014 első kilenc hónapjában összesen 9 százalékos a növekedés éves alapon, ami vajmi kevésnek számít ettől a termékkategóriától.
A gyártók közül az Apple továbbra is vezeti a mezőnyt, ám előnye egyre inkább olvad. Közben a második helyezett Samsung részesedése az utóbbi negyedévekben már nem igazán tud növekedni, nem sikerül tartósan átlépni a 20 százalékos szintet. Az egyéb, kisebb gyártók szerepe nő ezen a piacon is, ami alapján az eladói árak szintén nyomás alatt lehetnek majd a következő időszakban.
Láthatóan tehát hiába fogynak egyre jobban az okostelefonok és a tabletek, a növekedési ütem egyre alacsonyabb, ami a gyártók számára nem jelent túl sok jót a fokozódó árverseny, és a marginok nyomás alá kerülése miatt. Ez persze a fogyasztóknak tökéletes, egyre jobb, egyre olcsóbb kütyüket vehetünk majd.