Mai bejelentése szerint történetének legsúlyosabb hatású sztrájkján van túl az Air France-KLM. A napokban végetért, bő kéthetes pilótasztrájk 500 millió eurójába is kerülhetett a légitársaságnak a cég legfrissebb kalkulációi szerint.
Ez elsősorban a sztrájkok miatti járattörlésekből, a kieső bevételekből és egyéb költségekből tevődik össze. A veszteségeket ugyanakkor csökkenteni tudták a megspórolt üzemanyagköltségek.
A félmilliárd eurós költségek a harmadik negyedéves eredményeket rontották, így akár teljesen elvihetik a szeptemberrel záruló időszakra várt közel 430 millió eurós üzemi profitot. Ezek miatt az is előfordulhat, hogy csak nullszaldós lesz a cég harmadik negyedéves működése.
Ezzel pedig a nyári profitfigyelmeztés során becsült, az idei teljes évre várt 2,2-2,3 milliárd eurós üzemi nyereség is optimista várakozásnak felelhet meg, és ennél is alacsonyabb lehet majd az idei profit. A cég mostani előrejezlése alapján valahol 1,7-1,8 milliárd euró között lehet az idei évi üzemi profit.
Mint ismert, az Air France pilótái amiatt tiltakoztak, mert attól tartottak, hogy az átszervezések keretében sokan a Transaviához kerülnek majd át, ahol alacsonyabb bérekkel és kedvezőtlenebb munkafeltételekkel fogja foglalkoztatni őket a légitársaság. Ezen túl attól féltek, hogy számos munkahely is meg fog szűnni az átszervezésekkel.
A cég korábbi becslései szerint naponta 20 millió eurós költséget jelentett számukra a sztrájk, és emiatt inkább letett a nagy átszervezések tervéről.
A tetemes veszteségek mellett az Air France részvényeinek pocsék teljesítményét is érdemes megemlíteni. A papírok a sztrájk szeptember közepi megkezdése óta közel 20 százalékot zuhantak, és egyéves mélyponton mozog az árfolyamuk. A részvéények ma 0,4 százalék körüli mínuszban mozognak a hírek után.