Tarolt a műszaki szektor: itt költötték el a legtöbb pénzt, 11,1 milliárd forintot a vásárlók. A forgalom 20 százaléka származik a számítástechnika, a játékok és kultúra termékkörből, a ruházati, sport és divatkiegészítő termékek részesedése 11,7 százalék, a szépség-egészség termékkategória 9,1 százalékot, az otthon, kert kategória pedig 7,7 százalékot mondhat magáénak. Az otthon, kert szegmens webáruházai pedig hatalmasat, 69 százalékpontot ugrottak az előző negyedévhez képest, ezzel a legnagyobb forgalomnövekedést érték el.
A szektorok átlagosan 5-6 féle módszert alkalmaztak ahhoz, hogy növeljék a forgalmat: 98 százalékuk döntött valamelyik ár-összehasonlító oldal mellett, népszerű és hatékony volt a fizetett hirdetés is. Mobil és banner hirdetéseket az online kiskereskedők csupán 32 százaléka használt – írja a közlemény.