Rengeteg vásárlót hoz az e-kereskedelemben a fizetett hirdetés

online vásárlás, e-kereskedelem, hitelkártya, webshop, webáruház
Nagy kérdés, tudnak- e profitálni a webáruházak a vasárnapi zárva tartásból
Vágólapra másolva!
Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektorának forgalma az első negyedévben 27 milliárd, a másodikban 35 milliárd forint volt – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu friss, 550 áruház bevonásával készült közös kutatásából. Az év első hat hónapjában elért 62 milliárd forint forgalmat a várható éves eredmény 41 százalékának becsülik a kutatók.
Vágólapra másolva!

Tarolt a műszaki szektor: itt költötték el a legtöbb pénzt, 11,1 milliárd forintot a vásárlók. A forgalom 20 százaléka származik a számítástechnika, a játékok és kultúra termékkörből, a ruházati, sport és divatkiegészítő termékek részesedése 11,7 százalék, a szépség-egészség termékkategória 9,1 százalékot, az otthon, kert kategória pedig 7,7 százalékot mondhat magáénak. Az otthon, kert szegmens webáruházai pedig hatalmasat, 69 százalékpontot ugrottak az előző negyedévhez képest, ezzel a legnagyobb forgalomnövekedést érték el.

Még mindig a műszaki cikkek a legnépszerűbbek az online vásárlásban Forrás: AFP

A szektorok átlagosan 5-6 féle módszert alkalmaztak ahhoz, hogy növeljék a forgalmat: 98 százalékuk döntött valamelyik ár-összehasonlító oldal mellett, népszerű és hatékony volt a fizetett hirdetés is. Mobil és banner hirdetéseket az online kiskereskedők csupán 32 százaléka használt – írja a közlemény.