A Design Terminál nyár elején meghirdetett mentorprogramjának célja, hogy néhány éven belül globális jelenlétet is elérni képes magyar kis- és középvállalkozások sikerét alapozza meg.
A program kimondottan kreatívipari vállalkozásokat célzott, a válogatás során pedig azokat a koncepciókat részesítették előnyben, melyek innovatívak, valamilyen szempontból új utakon járnak vagy egy fontos problémát oldanak meg.
A kiválasztás kritériuma volt ezenkívül a skálázhatóság illetve az, hogy az alapítóknak milyen vízióik vannak a márka jövőjét illetően.
„A program abban segít, hogy ezek a csapatok ne vérezzenek el, hanem jól összerakott csapatként, ügyesen pozícionált márkaként, a szükséges sales, jogi és iparjogvédelmi segítséggel felvértezve lépjenek nemzetközi szintre.” – mondta Ács Zoltán, a Design Terminál inkubációs program vezetője.
A kiírásra 54 pályázat érkezett, melyből az első zsűrizést követően 14 vállalkozást jutatott tovább a szakmai stáb a második fordulóba. A csapatok itt már személyesen prezentálhattak és válaszolhattak a zsűri – vagyis a mentorok – kérdéseire.
Az öt kiválasztott vállalkozás tehát: