Vállalkozókat képzett a Dreher

Kávé és sütemény
Vágólapra másolva!
A beszállítóin keresztül 7900 embernek munkát adó Dreher Sörgyárak Zrt. többek közt azt tűzte ki fenntarthatósági célnak, hogy kiemelt támogatást nyújtson a vállalkozóknak. Ebből a célból hozta létre a Dreher Üzleti Akadémiát, ahol 40 kkv kapott lehetőséget a szakmai fejlődésre.
Vágólapra másolva!

Üzleti képzés

A mintegy 620 munkavállalót foglalkoztató Dreher Sörgyárak közvetve 7900 ember munkahelyéért felelős. Ők olyan, a szállításban, a kiskereskedelemben és a vendéglátásban működő, 95 százalékban magyar vállalkozások munkavállalói, amelyek több mint 15 milliárd forint értékben nyújtanak terméket vagy szolgáltatást a nagyvállalatnak. A Dreher Sörgyárak Zrt. anyavállalata, a SABMiller cégcsoport prosper programjának egyik eleme, hogy világszerte több mint félmillió kisvállalkozást támogassanak közvetlenül 2020-ig. Ennek keretébne valósították meg a Dreher Üzleti Akadémiát, ahol 40 kis- és közepes vendéglátóhely és vegyesbolt tulajdonosa, üzletvezetője kapott gyakorlati pénzügyi és vállalatvezetési képzést.

Hasson ki az egész szektorra

Maga a kétnapos tréning a hosszú távú elköteleződés első látható lépése volt, mondta el lapunknak Tóth Valentin vállalati kapcsolatokért felelős vezető. „Hosszú távon az a célunk, hogy több ezer hazai kkv-t érjünk el olyan gyakorlati alapú tudásprogrammal, amelynek köszönhetően nem csupán ők maguk, hanem a kereskedelmi és vendéglátóipari szektor is eredményeket érhet el” – így a szakember. – „A pilot projektünkbe 40 kkv-t vontunk be, horeca – a hotel, restaurant és café szavak összevonásával ez a szálloda- és vendéglátóipart jelöli – és vegyesboltok tulajdonosainak és üzletvezetőinek tartottunk tréninget. Őket szegmentálás alapján választottuk ki, volt köztük fővárosi és vidéki tulajdonos, kicsi és a környezetében jelentősnek tartott vállalkozó is.”

Eltérő tudásszintek

Tóth Valentin arról is mesélt, hogy a két nap alatt pénzügyi, könyvelési, árazási, marketing képzést kaptak a résztvevők, de természetesen volt arra lehetőség, hogy jelezzék, melyik modult milyen mélységben szeretnék elsajátítani. „A program egyébként interaktív volt, az „üzleti szimuláció” bizonyult a legsikeresebb modulnak, ahol egy képzeletbeli bolt stratégiáját kellett kiépíteni és sikerre vinni” – mondta Tóth.

A résztvevők között jócskán akadt vállalkozás a vendéglátóiparból Forrás: Táfelspicc

Úgy látták, működik

Az olyan területeken, mint pénzügy, könyvelés, árazás, marketing minden vállalkozás érthető módon a saját helyzetére, kihívásaira összpontosítva igyekezett megoldani a feladatokat. „Talán a legemlékezetesebb konkrét eset az volt, amikor az egyik résztvevő hazament, másnap megváltoztatta a termékportfoliót, az árazást, majd visszajelzett nekünk, hogy működik a dolog” – meséli Tóth Valentin. – „Fontos látni, hogy a vendéglátás az egyik legkockázatosabb szektor Magyarországon, elég megnézni az ágazat 2014 első féléves 4,66 százalékos bedőlési arányát, ami túltesz az építőiparén is. Egy nemrég megjelent elemzés szerint ma itthon több mint 25 ezer olyan cég működik, amelyik éttermi vagy italszolgáltatással foglalkozik (szemben például a 4 ezer szálláshellyel), a legtöbben – 6 százalék – italszolgáltatók közül dőlnek be.”

A készségfejlesztés hosszú távú támogatás

„A Dreher Sörgyáraknál mi egyet tehetünk: több ezer partnercégünk hosszú távú növekedését biztosítjuk különböző üzleti készségek fejlesztésén keresztül” – hangsúlyozza Tóth Valentin. – „Legyenek gyakorlottak a pénzügyek, a vállalatvezetés, a marketing területén, kapjanak a mindennapokban a gyakorlatban alkalmazható tudást, ismerjék a piaci trendeket és lehetőségeket. Ha ezzel lendítünk az ő eredményeiken, azzal az iparágat is támogathatja, formálhatja a Dreher Sörgyárak, ami a piac meghatározó szereplőjeként fontos felelősségünk is, és része a fenntartható fejlődést támogató üzletpolitikánknak” – mondja a vállalati kapcsolatokért felelős vezető.