A két magyar startup egyenként másfélmillió forintnyi eurót, és egyhónapos berlini akcelerátorprogramban való részvételt nyert.
Az egyik díjazott, a DailyOne egyfajta Kickstarter-t hozna létre a non-profit szervezetek számára.
A felhasználók naponta száz forinttal segíthetik az ügyek megvalósítását, és nyomon is követhetik ezek lépéseit az okostelefonjukon, teljes transzparencia mellett.
A másik nyertes, a Learndom az alsó tagozatos matematika oktatásban kíván alternatívát nyújtani.
Az ötletgazda, Lajtha Balázs saját lányánál figyelte meg, mennyivel hatékonyabb a tanulás, ha azt a játékok mechanizmusával ötvözik. A startup szerepjátékot fejleszt, ahol a fiatal hősök -a nehezebb feladatoknál akár összefogva- feladatokat oldanak meg a matematika világában.
A Social Impact Start által szervezett, az SAP támogatásával megvalósult versenyen az olyan korai állapotban lévő közösségi vállalkozások ötleteit várták, amelyek szociális, társadalmi problémákat oldanának meg. Az ötleteknél főként a kreativitást, a fenntarthatóságot, a várható hatást vizsgálták.
Az eredetileg német cégeknek kiírt versenyt versenyt idén először nyitották meg közép-európai startupok előtt is.