Kalandozásnak érezzük a netes vásárlást

Modern Robin Hoodok, egy brit társasjáték doboza
Az e-kereskedelem egyik legelevenebb szegmense a játékvásárlás
Vágólapra másolva!
Világszerte kétszer annyian vásárolnak a neten könyvet, belépőjegyet, sportszert és játékot, mint három évvel ezelőtt, áll a Nielsen tanulmányában.
Vágólapra másolva!

A hatvan országban több mint 30 ezer internet-használó fogyasztó válaszai alapján készített felmérésben az online vásárlás szándéka is paraméter. Az összes válaszadó közel fele tervez a következő hat hónap során online beszerezni ruházati cikket (46 százalék), repülőjegyet (48 százalék) és foglalni szállodai szobát (44 százalék). John Burbank, a Nielsen stratégiai kezdeményezésekért felelős elnöke szerint a digitális lehetőségeknek hála a fogyasztók a felfedezés örömét találják meg az e-kereskedelemben, ez persze a kereskedőknek is jó hír.

Az e-kereskedelem egyik legelevenebb szegmense a játékvásárlás Forrás: hemis.fr/Maisant Ludovic

Szinte mindegy, hogy csak böngészünk, vagy fizetünk is

Ruházati cikkek, belépőjegyek, könyv, játék, szobafoglalás és utazásszervezés tekintetében a legtöbbször ugyanannyian böngésznek online, mint ahányan egyúttal vásárolnak is. Csaknem ugyanez a helyzet a kozmetikumokkal, az élelmiszernél, az állateledelnél, a babaápolási cikkeknél, illetve az alkoholos italoknál. „Amelyik élelmiszernél, háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a böngészőkhöz viszonyítva magas a vevők aránya, ott a mutató jelzi, hogy ezeket a termékeket lojális fogyasztók ismétlődően vásárolják” – hangsúlyozza John Burbank. – „Bár az említett kategóriák még az online elfogadás kezdeti stádiumánál tartanak, ez a tendencia nagyon jó hírt jelent az online kiskereskedőknek. Eljött ugyanis az ideje, hogy többcsatornás kísérletekbe fogjanak olyan fogyasztók számára, akik aktívan tájékozódnak és vásárolnak mind a digitális, mind a kézzel fogható lehetőségek révén. Hiszen egyre több az olyan fogyasztó, aki nem tesz különbséget a kettő között.”

És van, amikor nem tágítunk a találkozástól

Viszont a következő termékekről a fogyasztók a neten inkább csak informálódnak, mintsem vásárolnának: elektromos háztartási készülék, mobiltelefon, szoftverek, számítógépek, sportszer, videó- vagy dvd-játék, autó és motorkerékpár. A részben drágállott, részben kipróbálni vágyott termékeknél az online böngészők és vásárlók aránya közti különbség 7 százalékpont körül alakul.

Telefonon, tableten

Amíg a számítógép az online tájékozódás és vásárlás legkedveltebb eszköze a világ minden régiójában, addig a mobiltelefon szoros második például Ázsia/Óceániában (52 százalékos említés) és Latin-Amerikában (48 százalék). Európában a válaszadók egy harmada (33 százaléka) használ mobiltelefont böngészésre vagy vásárlásra, Észak-Amerikában pedig valamivel több mint egy negyede (27).

John Burbank szerint a mobileszközök elterjedése kérdések sorát veti fel kiskereskedők és gyártók számára egyaránt. Például hogy megmarad-e a nagybevásárlás mint szokás, és egyáltalán, hogyan hatnak a már egyáltalán nem új módszerek és lehetőségek a hagyományos fogyasztói rutinra.