A csomagautomatákból az veheti fel a küldeményét, aki az ezzel kompatibilis webshopokban vásárol. Az érintett webáruházak a honlapjukon tüntetik fel a lehetőséget. A postán feladott csomagok kézbesítését szintén lehet az automaták valamelyikéhez kérni. Azonosításhoz mobilszám és emailcím kell, illetve ki kell választania a célautomatát. Helyben aztán a telefonszám és a kód megadásával vehetjük át a küldeményt. Ha ezt nem tesszük meg 48 órán belül, az automatához legközelebbi postán – a feladó igényétől függően 5 vagy 10 napig – elérjük a csomagot. Eddig a Tesco áruházak és a Libri-Shopline Nyrt. a két fő partner, mindkét cég kedvező tapasztalatokról számol be.
A cikk idézi Molnár Róbert üzleti vezérigazgató-helyettest, aki szerint a Magyar Posta Zrt. stratégiai célja, hogy a csomagszállítási piac legjelentősebb szereplője maradjon, ügyfelei elégedettségét, piaci részesedését egyaránt növelje, ehhez pedig be kell kapcsolódnia az e-kereskedelembe. A társaság az elmúlt időszakban ezért rugalmasabbá tette a küldeményátvételt, igény esetén szombaton is kézbesít, illetve folyamatosan bővíti alternatív átvevőpont hálózatát: ma már összesen több mint 2700 helyen vehetik át az ügyfelek a csomagokat. Jelenleg a futár-, expressz és csomagszolgáltatások (CEP) piacán közel 32 százalékos súllyal piacvezető, az üzletág 2008-2013 között évi átlagosan 8 százalékkal nőtt a piac 4 százalékos ütemével szemben. 2013-ban a Posta által kezelt csomagküldemények száma több mint 10 százalékkal növekedve megközelítette a 11,5 millió darabot, ami rekordot jelent.
Persze van még hová fejlődni. Míg Magyarországon egymillió főre 3,5 csomagautomata jut, Svájcban pedig 5, a legjobban ellátottnak számító Finnországban a magyar érték tizenhatszorosa: 56,5 darab küldemény, írja a Napi.hu.