Chicagói befektetőknek prezentál a magyar startup

Vágólapra másolva!
Chicagói angyal- és kockázatitőke-befektetők egy csoportjának prezentál a magyar fejlesztésű Rekwest. A cég alapítója szerint a bemutatkozás fontos lépés lehet a cég későbbi karrierjében.
Vágólapra másolva!

Négy magyar tulajdonos Indianapolisban alapított cége áll amögött az alkalmazás mögött, amely újragondolná a közösségi médiát és a "push" - vagyis a szerver algoritmusa által felkínált - tartalmak helyett a "pull"-ra, tehát az információk kérésére fókuszál.

Rekwest

A Rekwest app júniusban mutatkozott be az App Store-ban, a fejlesztéseknek pedig új lendületet adhat, hogy az alapítók most meghívást kaptak a Business Network Chicago befektetőcsoporttól. Az ajánlat egyelőre "csak" egy bemutatkozó prezentációra, nem pedig üzleti partnerségre vonatkozik.

Projektcég

"A StorySafe Digital-t idén februárban négyen alapítottuk, kifejezetten a Rekwest kifejlesztésére," mondta el kérdésünkre Schillinger Attila ötletgazda, aki szerint azért döntöttek Amerika mellett, mert egyértelmű, hogy ez lesz az új alkalmazás fő piaca.

Saját finanszírozás

"A cég egyelőre ‘bootstrap’ üzemmódban működik, azaz eddig saját tőkéből finanszíroztuk. A fejlesztőcsapat négyfős, és projektalapon magyar fejlesztőkkel is dolgozunk," folytatja a cégvezető.

A vállalatnak egyébként van egy amerikai marketinges munkatársa is, valamint rengeteg segítséget kapnak Schillinger korábbi alma materétől, az indianai Ball State University-től.

Saját technológia

A szoftver fejlesztésén túl a csapat egy meglehetősen széleskörű szabadalmi kérelmet is beadott az USA szabadalmi hivatalához. Azt remélik, hogy az eljárás végén - néhány év múlva - a Rekwest technológiája védettséget élvezhet majd.

A cég az alkalmazás piaci bemutatkozása után egyértelműen tőkebevonásban gondolkodik, így a mostani prezentáció rendkívül ígéretesnek tűnik.

Elég a lájkfüggőségből

„A közösségi média fejlődésének legfontosabb kérdése az, hogy miként tudunk a mennyiség mellett egyre inkább a minőségre koncentrálni a jövőben. Miként tudják a digitális eszközök segíteni a valódi kapcsolatok építését,” foglalja össze ars poeticáját Schillinger Attila.

Az alapító szerint a Rekwest a ma már sok helyütt függőségként kezelt lájkokért élés (Living for Likes vagy LFL) egyik ellenszere lehet, hiszen a felhasználó életének állandó közösségimédia-promóciója helyett a a legfontosabb kapcsolataira irányítja a figyelmet.

Ahogy fogalmaz, „a Rekwest a közösségi média negatív hatásaitól mentes, új, érzelmi alapú, ember- és kapcsolatközpontú kommunikáció úttörője."

Az alkalmazás jelenleg iOS operációs rendszerre érhető el, ingyenes, és innen lehet letölteni.