A Telekomnak Macedónia az új küzdőterep

Vágólapra másolva!
A Magyar Telekom csoportszintű bevétele és nyeresége is csökkent éves összehasonlításban, az idei második negyedévben. A számok jobbak, mint az előzetes várakozások. A csoportnak a macedón piaci helyzet, az itthoni rezsicsökkentés és a mobilkészülékek iránti visszafogottabb kereslet okoz problémát.
Vágólapra másolva!

Éves összehasonlításban 3,3 százalékkal, 151,8 milliárd forintra csökkent a Telekom árbevétele az idei második negyedévben, az amortizáció és egyéb leírások után számított (EBITDA) nyereség pedig 0,3 százalékkal lett kisebb, értéke 49,6 milliárd forint volt. A számok jobbak, mint az előzetes várakozások.

Öldöklő verseny

Szabó János gazdasági vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy a macedón leányvállalat két versenytársa olyan öldöklő árversenyt vív egymással, amelyhez a cégnek is alkalmazkodnia kell, az alacsonyabb tarifák pedig érzékenyen érintik a balkáni országban elérhető eredményt. A második negyedévben a Macedóniából származó bevétel (éves összehasonlításban) 1,8 milliárd forinttal csökkent, ám szinte teljes egészében ugyanekkora a nyereségcsökkenés is, a mutató 1,5 milliárd forinttal olvadt.

Bár a csoport legfőbb egysége, a hazai Magyar Telekom 1,2 milliárd forinttal növelni tudta a nyereségét, az egyéb egységekkel számított összesítés gyakorlatilag stagnálást, 0,3 százalékos csökkenést mutat.

Kevesebb mobil fogy

Mivel a cég jelentős szereplője az energia kiskereskedelmi piacnak, nem kedvező számára a magyarországi rezsicsökkentés, amely egyre kisebb profit elérését teszi lehetővé. Ugyancsak hátrányos, hogy a mobileszközök iránti tavalyi nagy kereslet idén már lanyhult, kisebb az érdeklődés a legújabb mobiltelefonok és tabletek iránt.

A társaság nemrég jelentette be, hogy két év alatt összesen 1700 munkatársától válik meg, Szabó János szerint erre a vállalaton belüli üzleti folyamatok hatékonyabbá tétele ad majd lehetőséget, a végkielégítések azonban szintén komolyabb költségtételként jelentkeznek.

A Telekom a magyar piacon minden lényeges szegmensben tartja a pozícióit, az egy előfizetőre jutó bevételeit pedig növelni tudta. A mobilkészülékek iránti keresletcsökkentést átmeneti piaci telítettség következményeként értékelik.

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.