Megőrülnek a luxusautókért

Vágólapra másolva!
Elképesztő kereslet mutatkozik a BMW, a Daimler és a Volkswagen luxusautói iránt, melyek eladásai kétszámjegyű ütemben bővültek az első félévben. A cégek között egyre élesebb a verseny a piacvezető szerepért, amiből akár a befektetők is profitálhatnak. 
Vágólapra másolva!

Pörögnek az eladások

Egyre élesebb a verseny a három legnagyobb német luxusautó-gyártó között. Legalábbis a BMW, a Daimler Mercedesei és a Volkswagen Audijai közötti rivalizálás éleződéséről árulkodnak a tegnap érkezett második negyedéves értékesítési statisztikák, melyek kivétel nélkül nagy növekedést mutatnak.

Ahogy arról már pénteken beszámoltunk, a Mercedesek eladásai mindenkori rekordra ugrottak az idei első félévben. Az értékesítések 13 százalékkal ugrottak meg egy év alatt, ami nagy részben a Daimler rendkívül agresszív növekedési stratégiájának köszönhető. A cég 30 új Mercedes-modellt kíván piacra dobni az évtized végéig, hogy át tudja venni a piacvezető szerepet a BMW-től.

Az új modellekből már megérkezett a C-osztályú szedán és a GLA kompakt utcai terepjáró márciusban. Ezek fogadtatása rendkívül kedvező volt, és nagy szerepet játszottak a Mercedesek eladásainak elképesztő növekedésében.

Mercedes GLA Forrás: [origo]

A piacvezető szerep átvétele nem lesz könnyű a Daimlernek, ugyanis eközben a BMW eladásai is szárnyalnak. A BMW luxusautókból 886 347 darab fogyott az idei első félévben, 10 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az eladásokat itt elsősorban a cég egyik legsikeresebb modelljei, az X5-ös és X6-os terepjárók pörgették, melyekből 36, illetve 18 százalékkal több fogyott 2013 első félévéhez képest.

Ha a szintén a BMW által gyártott Minik és Rolls-Royce-ok eladásait is figyelembe vesszük, akkor a német cég első féléves autóértékesítései a története során először átlépte az 1 millió darabot. A három típusból összesen 1,02 millió darab foyott, ami 6,9 százalékos éves növekedésnek felelt meg.

A BMW-hez viszont egyre jobban zárkózik fel az Audi, melyek eladásai 11,4 százalékkal bővültek az első félévben éves alapon. A Volkswagen luxusautóiból összesen 869 350 darabot adtak el januártól júniusig bezárólag. Ezzel egyre csökken a BMW előnye, mivel már csak alig 17 ezer darabbal több fogyott az autóiból, mint a rivális Audikból. Tavaly ilyenkor még közel 24 ezer darabos volt ez a különbség.

Forrás: Investor.hu

Az Audik eladásainak pörgése annak tudható be, hogy a BMW-k és a Mercedesek iránti egyre nagyobb keresletet látva a Volkswagen is kénytelen volt magasabb sebességi fokozatba kapcsolni. A Volkswagennek a Daimlerhez hasonlóan az a nem titkolt célja, hogy átvegye a vezetést a luxusautó-piacon az értékesítéseket tekintve, amire azok bővülési ütemét nézve minden esélye megvan. Ahogy látható, a második negyedévben az Audik eladásaival a Volkswagen már gyakorlatilag befogta a piacvezető BMW-t.

A luxusautó-gyártók pörgése a részvényeik árfolyamára is kedvező hatással van. A BMW és a Daimler részvényei 33, illetve 39 százalékot drágultak az utóbbi egy évben, a Volkswagen pedig 14 százalékos emelkedésre volt képes. A vállalatok vélhetően lendületben maradnak, és az agresszív növekedési stratégiáik továbbra is kedvezőnek fogják megítélni a befektetők, ami akár az árfolyam további növekedésében ölthet testet. Emiatt pedig a három óriásgyártó közötti egyre élesebb versenyből akár az Investor Trader ügyfelei is profitálhatnak.

Forrás: Investor.hu

A részvények teljesítménye ma egyébként nem túl acélos, a BMW fél százalékos, a Daimler 0,2 százalékos mínuszban mozog, a Volkswagen pedig stagnál.