Gyenge számok a Yahoo!-tól

Vágólapra másolva!
Nem sikerült túl jól a Yahoo! második negyedéves gyorsjelentése, ugyanis a cég kisebb profitot és árbevételt ért el, mint ahogyan az elemzők számoltak. A hírekre mínuszba is taszították a cég részvényét.
Vágólapra másolva!

A Yahoo! 26 centes egy részvényre jutó profitot (EPS) ért el a várt 38 cent helyett, és az árbevétele is elvétette a várakozásokat. Míg az előző negyedévben már úgy látszott, hogy a hirdetési bevételekben fordulat jöhet, addig a második negyedévben újra csökkenést lehetett látni.

A display hirdetésekhez kapcsolt bevételek hét százalékkal csökkentek (384 millió dollárra), de a teljes bevételek is három százalékkal zsugorodtak éves alapon. De a hirdetések átlagos ára is nagyot zuhant (-24%), ami főleg azt követően elkeserítő, hogy az előző negyedévben „csak” öt százalékos volt a visszaesés mértéke, és egy javuló trendet lehetett látni..

Ez pedig azt mutatja, hogy a Yahoo! új hirdetési megoldásai, mint például a beágyazott reklámok, nem működnek túl jól, és nem mozgatja meg a hirdetők fantáziáját. Úgy tűnik a cégek már nem annyira kedvelik a grafikus banner hirdetéseket, amiben a Yahoo! kifejezetten jó volt, és egyre inkább a célzott reklámokra építenek,a miben viszont a Facebook, vagy a Google jobb.

Talán inkább pozitívan lehet értékelni a Yahoo! azon bejelentését, hogy a korábbi 208 millió darab részvény helyett csak 140 milliót adnak el az Alibaba IPO-ja során. Habár ez azt jelenti, hogy a tőzsdei kibocsátás során kevesebb azonnali készpénz áramolna a Yahoo!-hoz, viszont meg van az esélye, hogy a részvénypakk értéke növekedjen, természetesen csak akkor, ha az Alibaba árfolyama is emelkedne. Így az amerikai techcég Alibaba részesedésének nagyjából 27 százalékát adhatja el az IPO során a korábban tervezett 40 százaléknyi hányad helyett.

Az elmúlt időszak során rengetegen találgatták mennyit érhet az Alibaba, 100-250 milliárd dollár között gyakorlatilag mindenféle számot bemondva. Persze a Yahoo! szempontjából sem mindegy, hogy mi lesz a végső szám, hiszen az amerikai társaságnak nagyjából 23 százalékos részesedése van a kínai cégben.

A hírekre először emelkedett zárás után az árfolyam, ám onnan végül 2,3 százalékos mínuszba csúszott vissza. Nyitás előtt pedig úgy tűnik, hogy 2,5 százalék körüli csökkenéssel indíthat.

A Yahoo! árfolyama (Nasdaq) Forrás: Investor.hu, AmiBroker