A magyar vásárló nem bánja, ha CSR miatt drágább a termék

Vágólapra másolva!
Egyre több magyar fogyasztó hajlandó többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudja, hogy az érintett vállalat saját programja keretében közvetlenül támogat társadalmi célokat. Ilyen esetben száz magyarból 51-en készek magasabb áron is vásárolni. Tavaly 43-an, három éve pedig csak 32-en nyilatkoztak így. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat kutatása a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról.
Vágólapra másolva!

A felmérést megelőző hat hónap során a magyar fogyasztók 57 százaléka vásárolt legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy elkötelezett pozitív társadalmi törekvések iránt. Ez az arány 25 százalékponttal nagyobb, mint a múlt évi felmérés során.

Mindkét szempontból megállapíthatjuk, hogy a magyarok pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz, mint az európai átlag (60 országban több mint 30 ezer felhasználót kérdezett meg a Nielsen, 55 százalékuk hajlandó magasabb árat megadni valamiért, ha egy CSR-ban aktívan vállalattól veszi). Ugyanis földrészünk harmincegy vizsgált országában a válaszadók átlag 40 százaléka kész többet fizetni a társadalmi célokat támogató vállalatok termékeiért. Szintén a magyarokénál kisebb arány, a válaszadó európaiak átlag 40 százaléka mondta, hogy vett olyan vállalat termékéből, amelynek ismeri társadalmi felelősségvállalását. A fogyasztók vagy a pozitív társadalmi változások témájában, vagy a környezetvédelemben várják el az elkötelezettséget a vállalatoktól.

A társadalmi felelősségvállalás olyan vállalatokat jellemez a Nielsen kutatása alapján, amelyek elkötelezetten tevékenykednek pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások érdekében. Mindkét irányt vagy legalább az egyiket a fogyasztók egyre inkább elvárják a vállalatoktól.

„Mielőtt megvásárolnék egy terméket, alaposan megnézem a csomagolást, és megbizonyosodom arról, hogy gyártója elkötelezett-e társadalmi és környezetvédelmi kérdésekben” – ezzel az állítással a magyar válaszadók 49 százaléka ért egyet. Az európai átlag 36 százalék.

A magyar megkérdezettek 38 százaléka családi körben, barátok között vagy más forrásból szokott tájékozódni a gyártó vállalat CSR-tevékenységéről. Az európai átlag 28 százalék. Szívesebben dolgozik pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások iránt elkötelezett cégnél a magyarok 67, míg az európai átlag 53 százaléka. Társadalmi vagy környezetvédelmi programokban önkéntes munkát végez, vagy azokat pénzzel támogatja a magyar válaszadók 42 százaléka. A vizsgált harmincegy európai ország átlagos mutatója 33 százalék.