Ezzel vége a terjeszkedésnek?
Beke Zsuzsa, a Richter PR vezetőjének elmondása szerint a kiszemelt céggel már tíz éve üzleti kapcsolatban álltak, egy pár tíz fős értékesítési hálózatot vesznek majd át, amit nem szeretnének tovább bővíteni. Jelenleg sürgősségi tablettákat forgalmaznak és néhány fogamzásgátlót, amelyet további fogamzásgátló készítményekkel és később az Esmyával fognak kibővítani. A latin-amerikai terjeszkedés ezzel a lépéssel le is zárult, hiszen a végrehajtott akvizíciókkal mostanra gyakorlatilag az egész térséget képesek lefedni.
Csupa jó hír
Nagy meglepetést nem jelent a Richter bejelentése, hiszen év elején már a vállalat vezérigazgatója is jelezte, hogy újabb négy latin-amerikai országban szeretnék erősíteni jelenlétüket még 2014 első felében. A helyi piacokon az Esmya értékesítéseitől várnak sokat, 2018-19-től már éves 20-30 millió eurós bevételre számítanak, ami nem elhanyagolható összeg. Idén például az Esmyától összességében 30 millió eurós bevételt remélnek, igaz a készítmény még most van a felfutási szakaszban.
A Richternél látottaknak persze van egy másik olvasata is. Mégpedig az, hogy a vállalat igencsak transzparens módon jár el a latin-amerikai terjeszkedést illetően, amit mondanak, azt gyakorlatilag meg is valósítják. A stratégia egyelőre jónak tűnik, és jól is halad, aminek hosszabb távon részvényesek arathatják le a gyümölcsét.