Nem csökkentette az áthaladó forgalmat az e-útdíj-rendszer

Vágólapra másolva!
Alaptalanul tartottak attól sokan tavaly nyáron, hogy az e-útdíj-rendszer tavalyi bevezetése elrettenti a külföldi fuvarozókat attól, hogy Magyarországon hajtsanak keresztül. A WebEye Magyarország, az egyik legnagyobb bevallási közreműködő megfigyelései szerint az OBU-s bevallás első közel egy éve alatt a külföldi fuvarozók aránya nem sokat változott.
Vágólapra másolva!

A WebEye Magyarország adataiból kiderült, hogy a hazai autóutak közül a külföldi kamionok alapvetően két útvonalat részesítenek előnyben: az M1-M5 – azaz a balkáni tranzit –, és az M1-M3 – más néven keleti tranzit – viszonylatokat. A KRESZ hatályos rendelkezései alapján a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművek csak indokolt esetben, például lerakodás céljából vehetik igénybe az alsóbbrendű utakat. Ezért leggyakrabban ezen a két útvonalon közlekednek, de természetesen a többi autópályán is találkozhatunk külföldi kamionokkal. Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője elmondta, az utóbbi néhány hónapban ugrásszerű növekedést észleltek a fedélzeti egység használatában a jegyekhez képest. Hozzátette, hogy a fuvarozók közel 30 százaléka külföldi felségjelzésű, főként román, szlovák és lengyel. Úgy tűnik, mondta még el az ügyvezető, ez a néhány hónap tesztelés elég volt ahhoz, hogy kényelmesebbnek, költséghatékonynak és ellenőrizhetőbbnek tartsák az OBU-s bevallást.