Ha kíváncsi arra, hogy a szakemberek szerint mi várható a közeljövőben a nemzetközi részvénypiacokon, regisztráljon és jöjjön el következő ingyenes előadásunkra.
Mindent elsöpört a filmstúdió
Brutális növekedést ért el a Disney filmstúdió szárnya az első negyedévben, köszönhetően elsősorban a Jégvarázs animációs film osztatlan sikerének. A Disney meséje több mint 1 milliárd dollárt kaszált a mozipénztáraknál, de az időközben DVD-n és egyéb digitális platformokon elérhetővé tett változatokat is kapkodják az emberek. De a hozzá kapcsolódó figurákat is vitték, mint a cukrot, a tíz legnépszerűbb Disney termékből kilenc a Jégvarázshoz kötődött. A Rentrak adatai szerint hat hét után a legnagyobb példányszámban eladott DVD-vé vált az USA-ban a mesefilm.
Az már csak hab a tortán, hogy az összegyűjtött 1,17 milliárd dolláros mozibevétel a legtöbb, amit valaha animációs film elkönyvelhetett. Ráadásul a marketing költségek nélküli büdzséje a filmnek becslések szerint nagyjából 150 millió dollár lehetett, vagyis igencsak jól jövedelmező lett a projekt. Ráadásul a Disneynél már készülnek arra, hogy a szórakoztató parkjaikban is előállnak a filmhez köthető tartalmakkal, valamint egy Broadway showt is csinálnának belőle.
De nem csak a Jégvarázs miatt négyszereződött a filmstúdió üzemi eredménye (475 millió dollár, az egy évvel korábbi 118 millió után), a Thor: Sötét Világ szuperhősfilmnek is jól ment a mozikon kívül is. Egyébként a filmstúdió divízió ezzel lekörözte a szórakoztató parkok és szállodák teljesítményét is üzemi eredménysoron, amire már nagyon régóta nem volt példa.
A vállalat egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó nyeresége (EPS) 1,11 dollárra nőtt, jóval meghaladva az elemőzi várakozásokban szereplő 96 centes, és az előző évi 79 centes eredményt. A teljes bevétel pedig szintén jobb lett mint a várt (tény:11,6 milliárd dollár, várt:11,2 milliárd dollár).
Korábban a Disneyről:
Többen, többet költöttek Disneylandben
Na persze ahhoz, hogy kiváló legyen a negyedév nem lett volna elég, hogy a filmek jól szerepeljenek. A legjelentősebb médiahálózatok (kábeltévé és egyéb műsorszolgáltatók) üzletágban is szépen bővült a nyereség (+15%).
Itt főként az ESPN sportcsatornának és a Disney Channelsnek köszönhetően láthattunk növekedést. Az ESPN-nél a bővülő partnerektől származó bevételek mellett alacsonyabbak lettek a gyártási költségek is, ami ellensúlyozni tudta a kissé visszaeső hirdetési bevételeket.
A parkok és szállodák szegmens nyolc százalékos bevétel és 19 százalékos üzemi eredménynövekedést könyvelhetett el, pedig még a húsvéti hétvége is átkerült a jelenleg futó negyedévre. Főként az amerikai Disneyland és Walt Disney World Resort parkoknak ment jól, mivel a vendégek többet költöttek, mint egy évvel korábban. Ráadásul utóbbi és a Disneyland Resort még több látogatót is vonzott.
Vagyis a Disney most záruló negyedéve igencsak jól sikerült. A mozikban pedig a most futó negyedév is jó lehet, hiszen az áprilisban debütált Amerika Kapitány remekül teljesít. Persze azért hozzá kell tenni, hogy a tavaly májusban mozikba kerülő Vasember harmadik része 1,2 milliárd dollárt söpört be a mozikból, amit valószínűleg nem fog megdönteni a kapitány.
A Disney árfolyama nem reagált drasztikusan a nagyon jó gyorsjelentésre, piaczárás után fél százalék körüli pluszba lendült, de ebben szerepet játszhatott, hogy nem volt túl jó a piaci hangulat sem. Egyébként a Disney árfolyama még mindig szépen halad felfelé, a hosszú távú trend még nem sérült, bár igaz, hogy az elmúlt hetek általános volatilitása alatt már nem sokat mozdult. Kérdés, hogy a gyorsjelentés után képes lesz-e ismét új csúcsokat meghódítani a részvény.
Ha kíváncsi arra, hogy a szakemberek szerint mi várható a közeljövőben a részvénypiacokon, regisztráljon és jöjjön el következő ingyenes előadásunkra.