Az élelmiszer lett a legjobban növekvő online áru

webshop, online vásárlás, netes vásárlás
Vágólapra másolva!
Az étel és az ital, ezen belül az alkoholos italok, illetve az egészségügyi termékek értékesítése nőtt legjobban a magyar interneten az elmúlt egy évben.
Vágólapra másolva!

Egy év alatt 25 százalékkal megugrott Magyarországon az internetes élelmiszervásárlás, és pillanatnyilag ez az áruféleség a legjobban fejlődő része a hazai elektronikus kereskedelemnek. Az adatot az amerikai PayPal online fizetési rendszer regionális üzletfejlesztései menedzsere, Boros Botond mutatta be egy konferencián.

A felmérés reprezentatív, 800 fős mintán készült, a magyar PayPal használók körében. Az adatok így nem tartalmazzák a Tesco online értékesítését, hiszen az áruházlánc nincs szerződésben a PayPallal. Az általános felfutásban azonban a bizonyára volt szerepe annak, hogy a Tesco online egy éve nagy bevezető kampánnyal indult el Magyarországon. Bár a fejlődés az internetes élelmiszerben nagy, az értékesítés még mindig csak töredéke a teljes kiskereskedelmi forgalomnak. A GfK Hungária legutóbbi adatai szerint tavaly a háztartási napi fogyasztási cikkek piacán az online csatornák részesedése a fél százalékot sem érte el.

A vezető szektorok

Az étel-ital mellett az alkoholok internetes értékesítése 12, az egészségügyi termékeké pedig 10 százalékkal emelkedett, és ma ez a három fő csoport tekinthető a hazai e-kereskedelem motorjának. Az online kiskereskedelmi piac az Ipsos piackutató adati szerint tavaly összességében 214 milliárd forint forgalmat ért el, idén 228, 2015-ben pedig 240 milliárdos érték várható.

A PayPal adatai szerint a magyar vásárlók ma már nem az amerikai webáruházakból rendelik a legtöbb terméket. Az elsőséget Kína vette át, és az Egyesült Királyság illetve Németország online üzleteiben is közel annyit költenek a magyarok, mint a tengerentúli shopokban.

Az online vásárlásoknál erősödik a mobiltelefon és a táblagép használata, de az előrejelzések szerint még 2015-ben is csak mintegy 20 milliárd forintot fognak a magyar vevők a mobil eszközökről elkölteni. A bankkártyás fizetés aránya is alacsony, jelenleg alig haladja meg a tranzakciók 10 százalékát, és az elmúlt években nincs érdemi fejlődés ezen a téren (annak ellenére, hogy az interneten kívüli, hagyományos vásárlásoknál a bankkártya és hitelkártya használat erősödött).