Van súlya a fészbukozásnak az állásinterjún

Vágólapra másolva!
Előfordul, hogy a vállalat 90 napig mérlegeli a jelentkezőket, 10 cégből 4 újonnan megnyílt pozíciót hirdet meg, és a HR-szakemberek alaposan kielemzik a jelenlétünket a közösségi médiában, derül ki a Profession.hu kérdőíves kkv- és nagyvállalati kutatásából. 
Vágólapra másolva!

A közlemény alapján több cég húzza el egy-két hónapig a döntést (53 százalék), mint ahány már harminc nap alatt válaszol a jelentkezőknek (42 százalék). Hogy a felmérésben résztvevő vállalatok 6 százaléka azért latolgat akár három hónapig is, mert a pozíció magasabb, vagy hiányszakmáról, esetleg ritka, speciális munkakörről van szó, arra nem ad választ a kutatás. Az esetek 42 százalékában addig nem is létezett pozícióra keresnek munkatársat, 47 százalék kínál állst üresedés, és csak 8 százalék átszervezés miatt.

Hogy a „My life as a friggin’ party animal” munkacímű albumok a Facebookon nem feltétlenül használnak a munkahelyváltásnak, évek óta köztudott, a felmérés azonban részletesen kitér az elemzés szempontjaira: a HR-esek releváns készségekre következtetnek a közösségi aktivitásunkból. Profilunkból, érdeklődési körünkből, keresési szokásaikból igyekeznek leszűrni például az alkalmazkodási képességünket, tanulási hajlamunkat, rugalmasságunkat, érzelmi intelligenciánkat. Zsédely Krisztián, a Profession.hu értékesítési vezetője ezt részben azzal magyarázza, hogy napunk tetemes részét töltjük az interneten, a közösségi média súlyosan belefolyik az emberi kapcsolataink alakulásába. A networking platformokon közös ismerősöket is találhatnak a szakemberek, továbbá a szakmai pálya lényeges állomásait, még referenciát is kérhetnek. Ez mind megkönnyíti a választást, teszi hozzá a vezető.