Második otthonunk, az iroda

Vágólapra másolva!
Minél nagyobb egy cég, annál több lehetőséggel számolhat, amikor irodát választ. Egyaránt szempont a fizikai helyszín, az ingatlan mérete, állapota, műszaki adottságai, illetve hogy bérleményt, vagy saját tulajdont szerezzen be a vállalkozás.
Vágólapra másolva!

Ezeket a kérdéseket feszegeti a reconcept blog mai posztja. „Míg az operáció és a pénzügy szempontjaiból többnyire egyenesen következnek bizonyos, az ingatlanokkal kapcsolatos igények, ezeken kívül gyakran további, kevésbé jól mérhető tényezőket is figyelembe kell venni. Iparáganként eltérő, de összességében növekvő fontosságot tulajdonítanak a HR-stratégiának, és ebben kétségtelenül nagy szerephez jut az az ingatlan, amelyben a munkavállaló a napjait tölti (a legismertebb példa erre talán a Google cégközpontja). Hosszabb távon, megfelelő módszerekkel kimutatható, hogy a jó munkakörülményekre költött pénz megtérül.

Ugyanakkor vajon levezethető-e, hogy egy-egy cégközpont kiválasztásakor a presztízs­szempontok mennyiben befolyásolják (az arculat formálásán keresztül) ténylegesen az üzleti eredményességet, és mennyiben csak a menedzsment egójának ápolását szolgálják? Közhely, hogy egy vállalat bukását semmi sem jelzi jobban előre, mint amikor elkészül a hatalmas, új, csillogó-villogó irodaháza” – áll a bejegyzésben. A folytatásért ide érdemes kattintani.