Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy a vezető amerikai szolgáltatók, mint a Google vagy a Facebook, időről-időre, előzetes bejelentés nélkül vezetnek be apró (vagy nem is annyira apró) újításokat. A Google találati oldalának ráncfelvarrása azonban még így sem túl gyakori, tehát mindenképpen megéri vetni rá egy pillantást.
Az amerikai felhasználók már múlt héten elkezdtek írogatni róla, de nálunk csak a napokban jelent meg (én konkrétan tegnap este láttam először). A Google találati oldala jelenleg így néz ki:
Nézzük a legfontosabb változásokat:
És a legfontosabbat a legvégére hagytuk, sőt egy másik képet is mutatunk hozzá:
Igen, teljesen máshogy néznek ki a fizetett találatok!
Korábban ugyanis ezek a fehértől eltérő alapszínnel, a mostaninál sokkal jobban elkülönítve jelentek meg az organikus találatok mellett és alatt. A karantént jelentő dobozt azonban most egy egyszerű sárga címke váltotta fel, illetve egy alig látható vonal, ami a középső hasábban megjelenő hirdetések és az alattuk kezdődő, organikus találatok között húzódik.
Ez a változás annak a tavaly kezdődött programnak a része, amelynek keretében a Google a hirdetések különféle megjelenítésével kísérletezik. A cél, természetesen, hogy miközben a fizetett linkek továbbra is egyértelműen azonosíthatóak maradnak, minél inkább organikus részét képezzék a találati oldalnak, és minél kevésbé zavarják a felhasználói élményt.