Tőzsdére gördülhet a 4-es metró gyártója

Vágólapra másolva!
Tőzsdére vinné a 4-es metró kocsikat is gyártó Alstom francia konszern a különböző vasúti eszközöket és rendszereket előállító Alstom Transport üzletágát, mivel igen nagy szüksége lenne a cégnek a készpénzre.
Vágólapra másolva!

Az Alstom már ki is választotta azokat a bankokat, akik levezényelnék a vasúti eszközöket és rendszereket gyártó üzletág tőzsdére menetelét (IPO), írja a Les Echos francia gazdasági lap meg nem nevezett forrásra hivatkozva. A tranzakcióra akár már júniusban sor kerülhet.

A francia lap szerint az IPO 700 millió és 1 milliárd euró értékű lehet, ami az egész Alstom Transport értékét 3-4 milliárd euróra értékelné. Egyébként a francia konszernnél még tavaly novemberben merült fel, hogy eladná ezen üzletágát, ugyanis a cégnek nagy szüksége van a pénzre adósságának finanszírozásához. Az Alstomnak több mint 5 milliárd dolláros hitelállománya van, köztük egy 750 millió euró összegű kötvény, ami szeptemberben jár le.

Azért nőtt meg az esélye az IPO-nak, mert néhány hónap alatt nem találtak komolyan érdeklődő vevőt. Az egység vezetője korábban úgy nyilatkozott a Reutersnek, hogy egy tőzsdei bevezetéssel még nem zárnák be az ajtót egy esetlegesen felbukkanó stratégiai kérő előtt sem.

Forrás: Investor.hu

A japán Mitsubishi UFJ európai tőkepiaci elemzője szerint az Alstom Transport esetleges IPO-ja hosszú távon negatív a cég egészére nézve, mivel ezzel a növekedést biztosító üzletágától válna meg, még ha csak részlegesen is a cég.

Az Alstom Transport a második legnagyobb divíziója a konszernek az energiaiparnak eszközöket és rendszereket gyártó Power után. Ráadásul pont a Transport az, amelyik még éppen megfelelő növekedést produkál, ellenben a Power divízió stagnál. A mozdonyokat és metrókat előállító üzletág a tavalyi pénzügyi évében rekord mértékű megrendelést kapott, amivel megrendelési állománya 23 milliárd eurósra duzzadt. Ugyanakkor ki kell emelni, hogy a nagy megrendelések gyakran jelentős engedményeket is adnak az árból, így nehéz pontosan értékelni, mekkora ebből a tényleges érték.

Az Alstom Metropolis a barcelonai metróban. Forrás: Alstom

Egyébként az Alstom csoport idén januárban már másodszor rontott eredmény várakozásain egy éven belül, aminek hatására akkor óriási zuhanásba fogott a részvény árfolyama nyolc éves mélységekig esve. Ma a cég árfolyama egyébként 2,5 százalékos pluszban van a rossz nemzetközi hangulatban.

Forrás: Investor.hu