A Carrefour folyamatos működésből származó üzemi eredménye 2,24 milliárd eurót tett ki tavaly, ami meghaladja az elemzők által várt 2,2 milliárd eurós profitot. Ez ráadásul közel 10 százalékkal magasabb a 2012-ben elért eredménynél.
A francia kiskereskedelmi cég annak köszönheti az eredményeinek javulását, hogy elkezdett a nagy növekedési potenciállal kecsegtető európai, kínai, latin-amerikai piacra fókuszálni. Onnan pedig visszavonul, ahol nem lát nagy potenciált.
A Carrefour remekül teljesített hazai piacán, Franciaországban, ahol 1 százalékos volt a benzinértékesítéseket nem tartalmazó organikus bevételnövekedése (éves alapon). A remek eredmények azt mutatják, hogy a reorganizációs folyamatnak kezd beérni a gyümölcse, és sikeresnek bizonyul a cég új stratégiája.
Az eredményekre 1,4 százalékos emelkedéssel reagált ma a Carrefour árfolyama.