Már csak alig 3 hónap és kezdetét veszi a 2014-es labdarúgó-világbajnokság. A sportszergyártók már túl vannak a bemelegítésen, az Adidas és a Nike már élesben vívja a saját csatáját.
Amíg a csapatok még csak melegítenek a tornára, addig a mezszállító cégek már egymásnak is feszültek. A tét nem kicsi, hiszen egy évi mintegy 5 milliárd dolláros piacról van.
A válogatottak körében a Nike előnyben található, hiszen a 32 válogatott közül 10-et, közülük a házigazda brazilokat is az amerikai sportszergyártó cég „öltözteti”. A fennmaradó csapatok közül kilenc jut az Adidasra (többek között a regnáló világbajnok spanyolok), nyolc a Pumára, a többi pedig egyéb márkákra.
A szponzorált válogatottak számát tekintve második helyre szoruló Adidasnak közel sem kell búslakodnia, hiszen 1970 óta a német cég gyártja a világbajnokság hivatalos labdáját, ami Brazíliában a Brazuca fantázianevet viseli. Ráadásul a FIFA nemrégiben az együttműködést 2030-ig meghosszabbította.
Nagyot alkotott a cipők terén a Nike, ugyanis a világon elsőként állt elő magas szárú stoplissal. A Magista névre keresztelt csuka több verzióban is kapható mintegy 110-275 eurós áron.
Persze az Adidas sem szeretne lemaradni az újítások terén, de legújabb termékéről a kötött focicsukáról hivatalosan csak március 17-én rántja majd le a leplet.