7,5 milliárd forintot költöttünk télen a H&M-ben

Vágólapra másolva!
7,5 milliárd forintot költöttek télen a magyar vásárlók a H&M-ben. Hiába nőtt azonban 37 százalékkal a forgalom egy év alatt, a teljes csoport költségeinek megugrása miatt nem estek hasra a befektetők.
Vágólapra másolva!
  • A 2013 februári - csoport szintű - nettó nyereséghez képest a 2,65 milliárd svéd koronás profit ugyan 7,8 százalékkal magasabb lett, de a piaci szereplők 2,89 milliárdra számítottak, és erre alapozták korábbi befektetéseiket.
  • A gyengébb szereplés egyik oka, hogy a bruttó fedezeti hányad csak 54,9 százalékos lett, ami 40 bázisponttal alacsonyabb a várt, és 30 bázisponttal alacsonyabb a tavalyi értéktől.
  • Emellett a vártnál alacsonyabb nyereség a működési költségek megugrásának is köszönhető, de az online biznisz fejlesztése is komoly többlet költségeket ró a H&M-re.
  • Ezzel kapcsolatban azonban idén 4 új piacon vezetik be az online vásárlás lehetőségét. Franciaországban már elkezdődött a vásárlás, míg Spanyolország és Olaszország kora ősszel, Kína pedig év végével csatlakozik az online piacokhoz.
  • Ráaadásul márciusban eddig 12 százalékkal nagyobb a csoport forgalma, mint egy évvel korábban, ami kedvezően értékelhető. (Bár tavaly elég gyatra volt a forgalom az időjárás miatt...)
  • A hírek azonban összességében negatívnak számítanak, így a befektetők ma 4 százalékos mínuszba lökték az árfolyamot.