Vágólapra másolva!
Megörvendeztette befektetőit a Lufthansa, elsősorban optimista kilátásaival, valamint azzal, hogy a tavalyi évben is a vártnál jobb eredményt ért el, ami miatt osztalékot is fog fizetni a légitársaság. Az árfolyam szárnyalásba is kezdett, és több mint 6 éves csúcson is járt.
Vágólapra másolva!

Optimista a Lufthansa

Jó hírekkel szolgált a Lufthansa befektetőinek, ugyanis a német légitársaságnál úgy tűnik jól haladnak a reorganizációs programjukkal. A cég megerősítette, hogy 2015-re 2,65 milliárd eurós üzemi eredményt akar elérni a már elkezdett „Score” nevű költségcsökkentési programja segítségével. Korábban 2,3 milliárdos célt tűztek ki azonban a számviteli elszámolások változtatása miatt ez 350 millió euróval növekedhet.

De, ha még eltekintünk ettől a technikai hatástól még úgy is jóval meghaladja a társaság várakozása az elemzői konszenzusban szereplő 1,84 milliárd eurós szintet. Egyébként a változások a repülőgépek értékcsökkenési leírásának megváltozásából fakadnak, ugyanis a cég 12-ről 20 évre növeli a gépek leírási élettartamát, míg maradványértékét 15-ről 5 százalékra csökkenti a beszerzési árhoz viszonyítva. A cég úgy fogalmaz, hogy már több versenytársa is hasonló változásokat tett korábban.

Az idei év üzemi eredménye 1,3-1,5 milliárd euró között alakulhat, ami magasabb, mint az elemzői konszenzusban szereplő 1,2 milliárdos érték. (Megjegyzendő, hogy a számviteli változások 340 millió eurós pozitív hatással vannak az üzemi eredményre idén.)

Forrás: Investor.hu

Nem mellékesen a Lufthansa ismét osztalék fizetését határozta el (miután tavaly nem fizetett), a menedzsment 0,45 euró kifizetését fogja javasolni a közgyűlésen.

Teszi ezt azért a cég, mivel tavaly 697 millió eurós üzemi eredményt ért el, ami meghaladja az elemzői várakozásokat (662 millió euró) is. A menedzsment korábban egy 600-700 millió euró közötti sávot prognosztizált, és jó hír, hogy ennek felső határához esett közel a tényleges eredmény is.

Forrás: Investor.hu

Jól halad a reorganizáció

Az eredményszámokból úgy tűnik, a Lufthansánál tényleg kifizetődhet az eltervezett „Score” reorganizációs program. A tavalyi év üzemi eredményéhez a Lufthansa és a fapados Germanwings 265 millió eurós összeggel járult hozzá, ami 240 millióval több, mint az egy évvel korábbi érték. Vagyis a korábban elhatározott döntés, miszerint a Münchenen és Frankfurton kívüli közvetlen európai utakat átterelik a Germanwingshez, nagyon úgy tűnik, hogy bevált. Emellett a Lufthansa csoport másik két zászlósgépe, a Swiss Air és az Austrian Airlines is profittal járult hozzá az eredményekhez.

Az üzemanyagköltségek (a költségek közül a legjelentősebbek) 4,5 százalékkal mérséklődtek a tavalyi évben 7,1 milliárd euróra, és a cég már korábban úgy számolt, hogy az idei évben ez még alacsonyabb lehet, nagyjából 6,9 milliárd euró körüli.

A légitársaság egyébként 167 darab új repülőt rendelt a tavalyi évben összesen 23 milliárd euró értékben, amivel célja, hogy a hatékonyabb üzemanyag felhasználású repülők is segítsenek a költségek spórolásában. Emellett a Lufthansa új osztályt is létrehoz hosszú távú útvonalain "Premium-Economy" néven. Ez pedig abba a startégiába illeszkedik, hogy a Lufthansa legyen az első nyugati ötcsillagos légitársaság.

A Lufthansa Business Class egy Boeing 747-8-as gépen. Forrás: Lufthansa

A Lufthansa egyébként EV/EBITDA alapon még továbbra sem tűnik túlértékeltnek, a 2014-es előretekintő számok alapján az egyik legolcsóbb légitársaság, ha a nagy európai versenytársakhoz hasonlítjuk. A német cégnek 3,2-es a 2014-es EV/EBITDA mutatója, míg az Air France-KLM-é 4,4-es, a British Airways anyacége, az IAG pedig 5,1-es szorzóval forog.

A Lufthansa árfolyama ugrott piacnyitás után, ezzel pedig 2007 novembere óta nem látott magasságokban is járt 19 euró fölött, jelenleg 5,4 százalékos pluszban áll.

Forrás: Investor.hu