Eltűnhet a tőzsdéről az Air Berlin
Most olyan hírek keltek szárnyra, hogy a korábbi és jelenlegi top menedzsment venné meg a részvények 38,5 százalékát a kisebbségi tulajdonosoktól szert téve így 50,1 százalékra, írja a WirtschaftsWoche meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Az újság azt is hozzáteszi, hogy a török Sabanci család (az ESAS Holdingon keresztül) is eladnál jelenlegi 12 százalékos tuljadonát.
Emellett a jelenleg 30 százalékos pakkot birtokló Abu-Dhabi illetőségű Etihad Airways 49,9 százalékra emelné részesedését, így pedig kivezetnék a tőzsdéről a német fapados céget.
Az Air Berlin vezetőségének célja, hogy megőrizzék a vállalat német mivoltátamire azért is van szükség, hogy ne vesszenek el a fapados cég Európai Unión kívüli repülési jogai.
Az Etihad egyébként egy sok légitársaságokból álló hálózatot épít kisebbségi részesedések vásárlásával, hogy minél több utast gyűjtsön össze partnereitől Abu Dhabiban lévő központjába. Az arab légitársaságtól nem kívánták kommentálni a megjelenteket, míg az Air Berlin csak megismételte szerdai közleményét, amiben azt írták, hogy elhalasztják éves jelentésük publikálását, mert előrehaladott tárgyalásokat folytatnak különböző lehetőségekről, amik döntően befolyásolhatják majd a cég életét.
Erősítené pozícióit az Etihad
Az Etihad arra készülhet, hogy az Air Berlin és az olasz Alitalia összevonásával nyerjen teret a későbbiekben. (Az Alitaliában jelenleg az Air France-KLM-nek van jelentős részesedése.)
Az már korábban is többször felmerült, hogy a komoly anyagi gondokkal küzdő Alitaliában is részesedést szerezne a cég akár 40 százalékig is, írja a Reuters. Habár ezek a tárgyalások még kezedeti stádiumban állnak, és még az olasz hatóságok is beleszólhatnak. Az Alitalia több mint 800 millió eurós adóssággal rendelkezik, aminek visszafizetése nagy nehézséget ró a légitársaságra.
Az Etihad egyébként március elején számolt be 48 százalékos profitnövekedésről és ezzel együtt az idei évre is további bővülést vár. Egyébként a nettó nyeresége 62 millió dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 42 milióról.
A WirtschaftsWoche arról is írt, hogy James Hogan az Etihad vezérigazgatója a német kormánynál is lobbizik, hogy támogassák a tranzakciót, ami több mint 100 millió eurós is lehet.
Mindenesetre az Air Berlin árfolyama nagy kilengéseket mutatott a szerdai pletykák óta. Március 19-én előbb 15 százalékkal lőtt ki, majd másnap csaknem ugyanekkorát esett (13%). A mai kereskedésben előbb 10 százalékos ugrást produkált a papír nyitásban, majd ezt követően 3,6 százalékos pluszig korrigált vissza, míg jelenleg 7 százalék körüli pluszban egyensúlyozik.