Jövőre átveszi a hatalmat a mobilkeresés

Hogyan vegyünk használt kütyüt, olcsó androidos tabletek
Vágólapra másolva!
Egy most publikált elemzés szerint 2015 végére többen fognak mobileszközökről a fizetett Google-hirdetésekre kattintani, mint asztali számítógépekről.
Vágólapra másolva!

A Marin Software kutatása szerint a tavalyi év során mintegy megduplázódott a mobileszközökről érkező fizetett keresések száma (tehát azoké, akik nem az organikus keresési eredményekre, hanem az adott kulcsszóra megjelenő hirdetésre kattintottak).

A gyors növekedés eredményeképpen tavaly egész évre nézve 20-, a decemberi adatokat tekintve pedig 30 százalékos volt az okostelefonokról és táblagépekről érkező klikkek aránya. Ez fog 2015 végére 50 százalék fölöttire nőni - állítják a cég szakemberei.

Nő a mobil reklámpiac

A kimondottan okostelefonokra célzott reklámköltés tavaly 45 százalékkal emelkedett, és a várakozások szerint idén is 30 százalék fölötti ütemben bővül majd.

Ezek a bevételek egyelőre a nagy hirdetőktől származnak, de ebben is várható némi változás, ahogy a felhasználók egyre magabiztosabban kezdik a mobileszközeiket vásárlásra és nem csak tájékozódásra használni, emeli ki a kutatás eredményeihez fűzött kommentárjában Matt Ackley, a Marine Software marketingfőnöke.

A vásárlók is egyre magabiztosabbak

Az optimizmusra a hirdetőknek minden oka megvan, hiszen az átkattintásokon túl a konverziós ráta is folyamatosan emelkedik, sőt, tavaly először a tabletről érkező felhasználók nagyobb eséllyel vásároltak, mint az asztali számítógépről jövők (5,5% és 5,3% volt a konverziós ráta a két szegmensben). Az okostelefonok felhasználói egyelőre ezen a területen jócskán le vannak maradva - itt a konverziós arány mindössze 4,4 százalék volt tavaly.

Az átkattintások árai minden szegmensben emelkedtek valamelyest, bár egyelőre a mobilreklámok még mindig jóval olcsóbbak (körülbelül 30 százalékkal), mint az asztali számítógépeket célzó hirdetések.