Duplájára drágulhat a Starbucks

Starbucks
Vágólapra másolva!
Tegnap tartotta éves közgyűlését a világ legnagyobb kávézóláncaként emlegetett Starbucks, melynek részvénye közel kétszer annyit is érhet, mint a jelenlegi árfolyam, legalábbis az alapító-vezérigazgató víziója szerint.
Vágólapra másolva!

Továbbra is rendületlenül bízik a Starbucksban a társaság alapító-vezérigazgatója, Howard Schultz, aki szerint nem kizárt, hogy a cég piaci értéke előbb, vagy utóbb elérje a 100 milliárd dolláros álomhatárt. Schultz elmondása szerint a Starbucks jelenlegi 57 milliárd dolláros piaci kapitalizációja nagyjából a General Motorséval, illet a Time Warneréval vetekszik, ugyanakkor szerinte a kávébiznisz sokkal ígéretesebb, mint a szórakoztatóipar, vagy az autógyártás.

Ha sikerülne a terv, akkor nagyjából egy McDonlad’s nagyságú cég jöhetne létre, ehhez azonban mintegy 70 százalékot kellene emelkednie a kávzólánc részvényárfolyamának.

Miben bíznak a Starbucksnál?

1. Mobilos fejlesztések

A Starbucks egyik nagy újítása egy mobil applikáció lehet, amelynek segítségével a vásárlók már a kávézóba érkezés előtt megrendelhetik italukat, illetve ételüket is, aminek köszönhetően a kiszolgálás is gyorsabban történhet meg. A kígyózó sorok elkerüléséből pedig a vevők és a Starbucks is sokat profitálhat.

Egyre fontosabb szerep hárul a mobilfizetésekre is, melyek már a kávézók tranzakcióinak 14 százalékát teszik ki az USA-ban, míg júliusban még 10 százalékos arányról számolt be a Starbucks.

2. Termékpaletta bővítése

Itt azonban még nincsen vége az újításoknak, ugyanis termékkínálatának bővítésére is hatalmas hangsúlyt fektet a Starbucks. Korábban már beszámoltunk róla, hogy prémium péksütijeivel, ebéd menüjével, illetve egyéb frissítőkkel kíván új lendületet adni a növekedésnek a kávézólánc.

Ezúttal az alkoholos italok és esetében érezte elérkezettnek az időt a cég, melyet több ezer kávézójának kínálatába kíván felvenni. A teljes folyamat azonban igen hosszú időt vehet igénybe, akár több év is eltelhet addig, amíg az üzletek ténylegesen is fel tudják majd kínálatukba venni az új termékeket. Ugyanakkor az ötlet mindenképpen pozitívan értékelhető, hiszen támogatólag hathat az értékesítésre.

A Starbucks először egyébként egy seattle-i kávézójában értékesített alkoholos italt még 2010 októberében, 2012 januárjában pedig újabb 25 városban vált elérhetővé.

Egyelőre idén nem muzsikál túl fényesen a Starbucks részvénye, ugyanakkor úgy néz ki, mintha márciusban már új erőre kapott volna az árfolyam. 70 dollár közeléből ismét megindult az árfolyam, megcélozva a 82 dollár felett novemberben felállított történelmi csúcsot.

Forrás: TradingView, Investor.hu