Boltkóros lett Zuckerberg?

Vágólapra másolva!
Ismét vett egy céget a Facebook, derült ki a vállalat tegnapi bejelentéséből, ezúttal az Oculust "kebelezte be" az internetes óriás.
Vágólapra másolva!

A WhatsApp 19 milliárd dolláros felvásárlása után ezúttal "csak" 2 milliárd dollárt fizetett a Facebook, hogy megszerezze a virtuálisvalóság-szemüvegeket gyártó vállalatot. Külön érdekesség, hogy Zuckerberg a WhatsApp megkaparintása után úgy nyilatkozott, hogy jó ideig leáll majd a vásárlásokkal a Facebook. Hát, nem tartott sokáig..

Zuckerberg szerint ugyanis egyértelműen a ebben a technológiában lehet a jövő, ilyen felvásárlási lehetőségek pedig nem pottyannak csak úgy a társaság ölébe, így ki kellett használni a lehetőséget, és az új technológiában rejlő lehetőségeket. "A mobil a jelen platformja, mi pedig a jövő platformjára készülünk." - mondta el Zuckerberg.

Mi az az Oculus Rift?

"A sokak számára még ismeretlen elnevezés egy virtuális sisakot takar, amelynek fejlesztése még folyamatban van, ám a nem végleges tudású, tesztelői változatait már most is meg lehet venni. A sisak viselőjének szemei előtt egy apró képernyő van, amely háromdimenziós látványt biztosít, mozgásérzékelői révén pedig mindig azt a - nem valós - képet mutatja, amelynek irányába használója néz." - ORIGO. Bővebben itt.

Részvényből, naná!

A 2 milliárd dollárból 400 millió dollárt fizet majd ki készpénzben a Facebook, míg a fennmaradó részt 23,1 millió saját részvényeivel fedezi majd a társaság. További 300 milliós bónuszt kaphat az Oculus, ha teljesítik a különböző célokat. A saját részvényekkel fedezett tranzakciók alapvetően nem értékelhetőek pozitívan a befektetők számára, mivel arra utal, hogy a menedzsment szerint most már igen drágák a részvények. Némileg az IPO-khoz is lehet hasonlítani, mivel a menedzsment alapvetően ott is úgy vélekedik saját részvényeiről, hogy magas áron forognak. Sok más tényezővel együtt, ez is igen baljós jelként értelmezhető.

Ami biztos (legalábbis Zuckerberg szerint), hogy az Oculus Rift eszközkön nem fognak profitot elérni, ugyanakkor a különböző szoftveres megoldásokkal, és hirdetésekkel már igen. Az viszont kérdéses, hogy az új platform felé nyitás jó időben történik-e meg, véli Mark Mahaney, az RBC Capital Markets elemzője. Könnyen lehet hogy túl korán indítják el a váltást, de az sem kizárt, hogy rossz platformot céloznak meg a Facebooknál, mondta el az elemző.

Forrás: Investor.hu