A tévé bukta a legnagyobbat a reklámpiacon

Vágólapra másolva!
Hat százalékkal csökkent a tévés reklámpiac tavaly, de még így is a legnagyobb a szegmensben. A nyomtatott sajtó további 4 százalékot veszített, pedig már alig van miből. Az internet persze nő.
Vágólapra másolva!

A reklámpiac egésze tavaly a pozitív nulla tartományban volt, 0,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Összesen 175,4 milliárd forintot költöttek hirdetésre Magyarországon.

Az egész piac mintegy negyede a tévés reklámoké, második helyre zárkózott fel az online, 22 százalékkal, és harmadik helyen pedig a nyomtatott sajtó áll, jelenleg 20 százalékkal.

A reklámpiac mérete azért érdekes, mert a reklám a közvetett hatásain keresztül hozzájárul a fogyasztásélénkítéshez: a szakma számításai szerint 1 forint reklámköltés 4,7 forinttal növeli a GDP-t.