Egyre jobb formában van az európai autópiac, miután februárban sorozatban már a hatodik hónapja mutat éves alapon emelkedést az újautó értékesítések száma. Az Európai Unió területén közel 1,2 millió autót adtak el februárban, ami 8 százalékos növekedésnek felel meg 2013-hoz képest. Az adat annak függvényében különösen optimizmusra ad okot, hogy miközben az amerikai autópiac egyre gyengébb formában van, addig Európában éppen ellenkezőleg, egyre nagyobb a növekedési ütem.
A főbb piacok közül mindenhol növekedés volt tapasztalható, egyedül Franciaországban mutatkozott 1,7 százalékos csökkenés éves alapon. A megugró értékesítés elsősorban továbbra is Spanyolországban jellemző a legnagyobb piacok közül, bár a 17 százalékos növekedés nagyban köszönhető a kormány ösztönző programjának, ami a régi, nagyobb fogyasztású autók becserélésénél jelent kedvezményeket a vásárlók számára.
Emellett többek között jelentős kedvezményeket kínálnak a gyártók, illetve a kereskedők is, aminek egyértelműen a több éves mélységben járó értékesítések felpörgetése a célja. Németországban az átlagos diszkont 11,7 százalékra nőtt a januári 11 százalékról, az Autohaus PulsSchlag elemzése szerint, főleg a Renault és a Peugeot-Citroen árazási politikája miatt. Ennek függvényében a Hyundai régiós operatív vezetője, Allan Rushforth szerint még korai az európai autópiac talpra állását ünnepelni.
Magyarországon mindenesetre sorozatban 12. hónapban is növekedés láthattunk, közel 5 ezer újautó talált gazdára februárban, ami 29 százalékos növekedésnek felel meg. 2013-ban ennél csak egyszer, szeptemberben mutatott nagyobb bővülést a hazai piac, az elmúlt 12 hónapban pedig már 58 ezer eladott autót regisztrált az ACEA. Igaz, a válság előtti 160-170 ezres szintek még messze vannak.
A nagyobb gyártók az alábbi teljesítménnyel büszkélkedhetnek:
Összességében az európai autópiac tehát folytatja remek szereplését, és vélhetően nem csak az ösztönzők, hanem az eurózóna gazdaságának recesszióból való talpra állása is segíti az eladásokat. Ma a befektetők főleg a Renault és a Peugeot részvényeit részesítik előnyben, míg a Daimler-BMW-Volkswagen hármas egyelőre mínuszban található.