A nap szava: közösségi valuta

Marc Jacobs, Twitter, online marketing, popup üzlet, web 2.0, Facebook, megosztás, közösségi valuta
És ennek vasárnapig egyetlen posztolt fotó az ára, semmi több
Vágólapra másolva!
Ejha, csettintettünk elismerően, amikor a Mash oldalán elolvastuk, mivel rukkolt elő a Marc Jacobs erre a hétvégére. Ha ezt komolyan gondolják, akkor talán mégsem lerágott csont a közösségi megosztás.
Vágólapra másolva!
Ezért semmi mással, egy posztolt fotóval fizet a vásárló Forrás: marcjacobsfragrances.com

New York City, SoHo negyed, Daisy Marc Jacobs Tweet Shop, 462 West Broadway. Hiába nincs a „negyed” szón kívül magyar kifejezés a mondatban, a lényege őrületesen egyszerű. Bemész, lefotózod, megosztod, megmutatod, megkapod. A tiéd, mert kifizetted. Hogy mivel?

Az akció vasárnap estig tart. Bár itt pénz nem cserél gazdát, a popup üzletet a vásárlás tartja el. Az érvényes pénznemet pedig nyugodtan nevezhetjük közösségi valutának. Például a Daisy Marc Jacobs parfüm akármelyik üvegéért, illetve egyes kiegészítőkért – mondjuk nyaklánc – semmi mással nem tartozik a kedves vevő, mint hogy posztol róla a Twitteren, az Instagramon, vagy a Facebookon. A posztolók között naponta kisorsolnak egy – különben 200 dollárnál induló – Marc Jacobs táskát is. Aki a #MJDAISYCHAIN hashtaggel látja el a fotót, távozáskor ajándékot kap. A fotókat az üzlet falán is megtekintheti bárki, harminc másodpercenként frissül a vetítés. Aki szeretné, manikűröztethet ajándékba. Akinél nincs kamera vagy telefon, használhatja a bolt alkalmazását. Helyben ki is nyomtathatja. Erős a motiváció a szelfikészítésre is a márkás termékek társaságában. Mindezt pedig azért, mert bár népesebb társaság akad a Daisy Marc Jacobs facebookos lájkolóinál, lojálisabb közösség nemigen. Még rajzolgatni is szoktak, ha megihletik őket a margaréták.

Az ötlet vagy világpremier, vagy ha meg is csinálta már valaki, hát biztosan nem sokan. De tegyük a kezünket a szívünkre: tvitekkel, hashtagekkel, posztokkal fizetni valóságos, tapintható, háromdimenziós tárgyakért – ez minden bizonnyal emlékezetes momentuma a közösségi marketingnek, az üzleti webkettőnek. Ha vetünk egy őszinte pillantást a márkák növekvő igyekezetére a Facebookon, ha szépítés nélkül szembenézünk azzal, 2014-re milyen súlyosan inflálódott lájk, komment, vita, párbeszéd, és egyáltalán mindaz, amit még 2010-ben is lelkesen üdvözöltünk, komoly összegeket tehetünk arra, hogy az lesz az áttörés, amire most éppen ez a Marc Jacobs popup üzlet elszánta magát. Ha van egy kis eszünk, megtartjuk az irányt. Ezek szerint létezik az a konstrukció, amelyben megéri. És simán visszaadhatja a lényegét annak, amibe az elmúlt években annyira belefáradtunk.