Soha ennyi Airbust nem vettek még

Vágólapra másolva!
Iparági rekordot jelentő, több mint másfél ezer darab repülőgépet rendeltek tavaly az Airbus-tól, ezzel pedig visszahódította a vezető helyet legnagyobb vetélytársától, az amerikai Boeingtől. Ezzel az európai mamutcégnek csaknem kilenc évnyi munkája halmozódott fel, vagyis lesz dolguk bőven a jövőben is.
Vágólapra másolva!

Csúcson az Airbus megrendelések

1619 darab repülőgépre kapott megrendelést az Airbus 2013-ban, ezzel pedig maga mögé utasította legnagyobb vetélytársát, a Boeinget. Az amerikaiak ugyanis „csak” 1531 darab bruttó megrendelést ütöttek nyélbe. A nettó megrendelések (vagyis a visszamondásokkal korrigált számok) is jól alakultak, az Airbus-nál iparági csúcsot jelentő 1503 darabra növekedtek (a Boeingnél ugyanez 1355 darab volt), kétszer annyira, mint amennyivel egy évvel korábban kalkuláltak.

Forrás: Investor.hu

A repülőgépgyártóknak az elmúlt években elsősorban a feltörekvő piacokról és az USA-ból érkező új gépmegrendeléseknek köszönhetően sikerült fenntartaniuk növekedésüket, amivel sikerült jól átvészelniük a recessziós korszakot. Most viszont lehetséges, hogy a figyelmük elsősorban a megszerzett munkák végrehajtására fog irányulni, hiszen például az Airbus-nál csaknem kilenc évnyi elvégzendő munka halmozódott fel.

Nem tarthatjuk ezeken a szinteken a megrendeléseket, de gyártási kapacitásunkat tovább növelhetjük, mondta el John Leahy, a cég értékesítési vezetője. Az Airbus-nál jelenleg az A320-as, keskenytörzsű (kisebb befogadóképességű) gépeikből 42 darabot tudnak gyártani, amit szeretnének megemelni a jövőben, mondta el a vezérigazgató, Fabrice Bregier, pontos számot azonban nem közölt.

Kisebb fogyasztással csábítják a légitársaságokat

Míg a Boeing, a hasonló kapacitású 737-esiből szeretné a havi termelési mennyiséget a jelenlegi 38 darabról 47-re szeretné emelni 2017-ig. Ezekből a típusokból mindkét cég egy modernebb változatot fejleszt, ami kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ezáltal csábítóvá téve a légitársaságoknak, akik így csökkenteni tudják majd üzemanyag-költségüket.

Forrás: Investor.hu

Egyébként az Airbus december elején egy inkognitóban maradó vásárlótól kapott 100 kisebb befogadó képességű repülőgépre vonatkozó megrendelést, de még december 23-án is bezsákolt egy 50 darabos A380-as Superjumbo-ra vonatkozó üzletet az Emirates-től. A Boeing is kapott tavaly nyilvánosságra nem hozott vevőtől megrendeléseket, amik iparági források szerint vélhetően Kínából érkezhettek, írja a Reuters.

Az Airbus és a Boeing hatalmas menetelést mutatott be 2013-ban a tőzsdén, 80, illetve 90 százalékos árfolyam emelkedést produkálva, történelmi csúcsokra kapaszkodva. Így kérdéses, hogy ez a lendület kitarthat-e majd idén is.

Forrás: Investor.hu