Hitelkártyáink többet tudnak, mint gondolnánk

Vágólapra másolva!
Legtöbben jellemzően átlagosan két bankkártyával és négy törzsvásárlói kártyával tesszük egyszerűbbé az életünket. De míg az egyes üzletek, márkák kedvezményeit döntő többségükben igénybe vesszük, a hitelkártyák lehetőségei mellett hajlamosak vagyunk elsétálni.
Vágólapra másolva!

Mindez abból a kutatásból derül ki, amelyet a Budapest Bank megbízásából a Gfk Hungária Piackutató Intézet készített 2013 végén, a felnőtt lakosság körében, 800 fős mintán. A felmérés eredményei szerint az egy emberre eső kártyaszám 5,5, a betéti kártyákat, hitelkártyákat és törzsvásárlói kártyákat is figyelembe véve. Betéti kártyával szinte minden megkérdezett rendelkezik, 60 százalékuknak pedig hitelkártyája is van, átlagosan 365 ezer forintos hitelkerettel.

Természetesen ez az érték csak átlag, sokaknak hat-hét bankkártyától és két tucat törzsvásárlói vagy hűségkártyától duzzad a tárcája. Ha ezt olvasva azt hinnéd – én azt hittem –, az ibolyaszín darab a zászlóshajó, hát a drogéria nevű kategória eleve csak a harmadik. A legtöbb fogyasztót a hipermarketek teszik lojálissá (a megkérdezettek 79 százaléka), népszerűek a benzinkutak törzsvásárlói kártyái (53 százalékkal), és a drogériák plasztikjai (52 százalékkal).

Ezzel szemben nem ültek be a köztudatba a hitelkártyák előnyei. A megkérdezettek 20 százaléka nem ismeri a saját kártyájához kapcsolódó kedvezményeket, továbbá 12 százalékuk készpénzt is szokott felvenni az ATM-ből hitelkártyájával annak ellenére, hogy ez az egyik legdrágább banki tranzakció, áll a közleményben.