Ha gyakorlatiasan szeretnénk megfogalmazni egy mondatban, a Vine leginkább olyan, mintha az Instagram videóverziója volna. Néhány száraz tény: a 2012 júniusában alapított startupot októberben már meg is vette a a Twitter. 2013 áprilisában ez volt a leggyakrabban letöltött alkalmazás az App Store-ban, az androidos verziót pedig az év végén a Time 2013 ötven legjobb appja közé sorolta.
A nagy ötlet az, hogy maga az applikáció hurkolja össze a különböző felvételeket. Ezt kihasználva nyílik tarka terep a kreativitásnak. Az Egyesült Államokban az első cég, amely Vine-nal készített hirdetést, a Dunkin Donuts volt. Az ősverzió hat másodpercre korlátozódott, de akkor még a felvételhez egy kicsit hosszabban kellett nyomva tartani a képernyőt. A fejlesztések során lett a hatból hat és fél, a hivatalos keret pedig hét.
De vegye át a szót ez a kis összeállítás itt alant. Ne firtassuk, vajon mennyi szabadideje lehet a Zach King néven, Vine-varázsló címen elhíresült fiatalembernek. Olykor kissé ismétli önmagát, ömlesztve látszik, mikor fárad el a humora, neki is vannak ritka eltalált és kevésbé szerencsés pillanatai. Ám amit ebből a felületből kihoz, mégis őrült mulatságos. Személyes kedvencünk sok van, például a zoknis (0:27), a tükörtojásos (1:50), a "Gyerekek, otthon ne igyatok szappanbuborékot" (2:47), a színváltó póló (3:05), és az aranyhalas (7:31). Legyen pazar vasárnapotok!