A Mashable tegnapi írása sem lelkizi túl a kérdést. Aki szeret grafikonokon eligazodva okosodni, feltétlenül kattintson át. A 13-17 korosztálynak konkrétan a negyede, a 18-24 évesek 8 százaléka átpártolt. A többi korosztályban azonban érdekes módon a korral arányosan emelkedik a növekedés: a 35-54 éves csoport 41 százalékos jelenlét-növekedést mutat, és szinte kétszer annyian fészbukoznak az 55 felettiek közül, mint 2011-ben.
A helyzet nyertesei egyelőre a Snapchat és az Instagram. Utóbbi a Facebooké, a helyzet tehát statisztikailag rév-vám, de a két felület evidens módon különbözik annyira, hogy ne legyen ilyen egyszerű a dolog. A Snapchat morzsányit sem hasonlít a Facebookra. Ha én amerikai tini lennék, és a Snapchat annyival jobban érdekelne a nagy kék networknél, hogy a pötyögésre szánt óráimat mind áttolnám oda, ezzel azt üzenném a világnak, hogy radikálisan másra vágyom, hogy a facebookos alapfunkciókra teljesen immunissá váltam. Na és ott a Vine, 2013 social üdvöskéje. Egy szó mint száz, diverszifikálódik a közösségi jelenlét: funkció szerint szétszálazódik, tagolódik, specializálódik a nagy tér. Ami meg az „írj rám” és „dobj egy üzit” funkciókat illeti, bármikor visszatérhetünk a háromdimenziós kávézáshoz.
A Facebook nem erősítette meg az iStrategyLabs jelentését, a pontos számokra tehát erős mérget ne vegyünk, de a tendencia tagadhatatlan. Minden jel arra mutat, nincs messze az idő, amikor a fészbukozó netlakó az őskövület szinonimája lesz.