Amerikában már így prezentálnak? Igazuk van!

budapesti koncert, közönség, klub koncert, Deathstars koncert, rajongók
Így rajongjon érted a közönséged, amikor prezentálsz!
Vágólapra másolva!
Korunkban a világ igényli a transzparenciát, és az elmúlt öt év megmutatta, hogy a nagy plénum előtt zajló párbeszédet, a leplezetlen véleménnyilvánítást, és a baráti ajánlásokat is. Az együttműködésnél erősebb – bár kimondatlan – elvárást nehéz volna ma megnevezni. Social-kompatibilissé kell válnunk.
Vágólapra másolva!
Így rajongjon érted a közönséged, amikor prezentálsz! Fotó: Csatári Gergely

A közösségi médiafelületek ma nem melegen ajánlottak, hanem rég kötelezőek, és ez egyáltalán nem merül ki a Facebookban: teljes közösségi portfolióról beszélünk, Twitterrel, tumblrrel, YouTube csatornával. Ebben a cikkben a prezentációval foglalkozunk. Mitől válik közösségivé egy adott csoportnak szánt előadás?

Mert van a Twitter

Az előadás témája valószínűleg kötött. Azt viszont csak az előadó tudhatja, milyen sarkalatos pontjai lesznek. Azért érdemes ezek közül valamelyikből hashtaget gyártani, mert az neki is, a hallgatóságnak is előnyös. Mind a prezentáló, mind a közönség betagelheti az odavágó kérdéseit és válaszait. Akár órákkal, napokkal a prezentáció után is.

És vannak a tvitelhető momentumok

Ezek maguktól kirajzolódnak. Aki gyakorlott előadó, játssza vissza fejben az elmúlt öt prezentációját, és világosan látni fogja, mely poénok, spontán szinkronicitás, sikerült rögtönzés kiált csiripért. Némi tapasztalattal ezeknek a pillanatoknak elébe lehet menni. Tviteljék csak ki a reakcióikat. Annál hitelesebb a felhajtás az esemény körül.

Hála az égnek az appokért!

Ezt nem lehet elégszer leírni. Itt van például a SlideKlowd nevű alkalmazás. Az előadó feltölti a felhőbe a prezijét. A hallgatóság beizzítja a mobileszközét. Akár diánként reagálhat, kérdezhet, hozzáfűzhet, kiegészíthet, hiányolhat a tartalommal kapcsolatban. Feedback feedback hátán, méghozzá – ez a lényeg – valós idejű mind. Ráadásul remek a metrika, az app minden egyes interakciót mér és kielemez.

Maradjunk vonalban

A prezentáció utóélete is a prezentáció alapgondolatához kapcsolódik. Az előadásnak mindig van célja, mindig figyelemfelhívás, mindig van benne call to action. És mivel a hallgatóság zöme online ügyködik egész nap, a beszélgetést nem nehéz folytatni, a lehetőség adja magát. Osszuk meg mindenhol, és ágyazzuk be ne csak a blogunkba, hanem a LinkedIn profilunkba is. Lehet ugyanis ilyet, itt találjátok a lépéseket. Nem beszélve a SlideShare profilunkról, amelyet eredetileg éppen a diavetítésekre fejlesztettek.

Mert lehet, hogy ezzel magunkat ismételjük, de az is biztos, hogy igaz: míg a közösségi média kezdetben újabb fejezetet illesztett napjaink regényéhez, ma már függőlegesen működik. Mindent áthat. Nem az IRL-hez harapunk ki kisebb-nagyobb online szeletet, hanem minden megszokott tevékenységünknek van egy social vetülete. Miért éppen az volna kivétel, ahogy egy elsötétített teremben szólítjuk meg a közönségünket?