A német Manager Magazin értesülései szerint már csak hárman vannak versenyben a Deutsche Telekom által árult hirdetési portálért, a Scout24-ért. A lap meg nem nevezett értesülései szerint a három állva maradó jelölt az EQT, a Silver Lake Partners és a Hellman & Friedman kockázati tőketársaságok lehetnek.
Habár az öt érdeklődőnek csak november 4-ig kell megerősítenie ajánlatát, vélhetően az Apax és a TPG Capital nem fog élni ezzel a lehetőséggel. Ezen a napon derülhet arra is fény, hogy a német telekomcég elégedett-e az ajánlatokkal, vagy meghátrál a tranzakció elől, és inkább nem értékesíti a Scout24 30 százalékos csomagját.
Korábbi sajtóértesülések szerint a nyertesnek igencsak a zsebébe kellene nyúlnia. A 30 százalékos pakkért megközelítőleg 500-600 millió eurót kellene majd a győztesenk fizetnie, miután a teljes hirdetési portált minetgy 2 milliárd euróra értékelik a piacon.
A Scout24 portfóliója igen széles skálán mozog, honlapjainak palettáján fellelhető az ingatlan- és autóértékesítés, az utazásszervezés, valamint a munkaerőközvetítés is. A weblapok látogatottsága havi szinten a 13 millió főt is eléri.
Elkelt a "lengyel Origo" is
Egyébként nem újkeletű dolog a hasonló tranzakció az európai telekommunikációs szektorban.
2008 óta nem látott szinteken a Deutsche Telekom
A Duetsche Telekom részvénye az elmúlt hónapkban jókora növekedésen ment keresztül a német parketten, aminek következtében az árfolyam 2008 óta nem látott szintekre jutott el, megközelítve a 12 eurós szintet.
Korábbi cikkek a Scout24 értékesítéséről: