Büntetik a világ legnagyobb luxuscégét

Vágólapra másolva!
Egyáltalán nem tetszik a részvényeseknek, hogy a világ legnagyobb luxuscége, a Louis Vuitton Moet Henessy bevételei nem olyan ütemben nőnek, mint ahogyan azt az elemzők várták. Ezért meg is büntetik a társaságot a tőzsdén, a mai kereskedésben több mint 6 százalékos mínuszba taszítva az árfolyamot.
Vágólapra másolva!

Nem kímélik a luxusrészvényt

Óriási zuhanásban van a világ legnagyobb luxuscégének, az LVMH-nak az árfolyama a szerdai kereskedésben, miután a cég lassuló bevétel növekedésről számolt be az év első 9 hónapjára vonatkozóan. A részvény már járt 6,5 százalékos esésben is, ilyen nagyságú lejtmenetre pedig 2011 szeptembere óta nem volt példa.

A vállalat közzététele szerint az első 9 hónapban a bevételek legnagyobb részét kitevő divat- és bőrcikkek (F&L) szegmens organikus növekedése csak 4 százalékos volt, alulmúlva az elemzői várakozásokban szereplő 6 százalékos értéket. De a teljes harmadik negyedévre vonatkozó bevétel is rosszabb lett, mint a prognózisban szereplő érték. Ami egy kicsit enyhíthetné a pesszimizmust, hogy a második legnagyobb nyereséghányaddal működő bor- és alkohol divízió organikus növekedése gyorsult.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A piac azt várta, hogy az F&L divízió növekedése gyorsulni fog az árazási politika, és az elmúlt időszakban a márka újrapozícionálásra tett kísérletek hatására, nyilatkozta a Citigroup elemzője a Bloombergnek. A most megjelent számok után, viszont Thomas Chauvet arra számít, hogy a negyedik negyedévben az F&L szegmens csak 3 százalékkal bővül, amihez a Loius Vuitton márka 2 százalékos növekedéssel járul majd hozzá.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Keresik a jó megoldást

Az LVMH nem is olyan régen jelentette be, hogy egy még exkluzívabb, (nem mellesleg még drágább) kollekciót tervez, hogy ezzel fokozza a cég nyereségességét, mivel az utóbbi időben az „alacsonyabb” árkategóriás termékei fogytak jobban a cégnek. A Cantor Fitzgerald elemzője szerint viszont az eltarthat egy darabig (akár egy évet is igénybe vehet), míg a Loius Vuitton új kollekciója az eredményekre is érzékelhető hatást gyakorol.

A Louis Vuitton viszont elkötelezettnek látszik stratégiája újragondolásában, ugyanis üzlethálózatának bővítését is visszafogja, valamint kevesebb márkajelzéssel (logóval) látja el termékeit, hogy ezzel is a legvagyonosabb rétegnek feleljen meg. Az igazán tehetősek, ugyanis jellemzően az olyan divatcikkeket szeretik, amelyek nem hivalkodóak, és kevésbé látszik rajtuk a márkajelzés.

Ezek mellett a luxusóriás a kisebb márkáiba is többet fektet be, valamint olyan szektorokba is belép, amelyek nem kapcsolódnak szorosan a működéséhez, hogy kiegyensúlyozza a lassulást. De menedzsmentjét is átalakítja, ugyanis 16 év után elhagyta a céget a híres divattervező Marc Jacobs, a vezetőséghez pedig csatlakozott Delphine Arnault.

A mostani gyengébb eladási számok ellenére a menedzsment, úgy fogalmazott, hogy ők továbbra is bizakodóak az idei évre vonatkozóan, még a bizonytalan európai gazdasági helyzet ellenére is. A befektetők reakciójából azonban úgy tűnik, ők nem ennyire derűlátóak. A részvényárfolyam egészen a 200 napos mozgóátlagig esett vissza, tudomást sem véve az 50 naposról, ezzel pedig eltörölte a szeptember eleje óta bemutatott kisebb erőgyűjtését.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu