Mit jelent a szám a Like gomb mellett?

Like gombok, facebook, google+, youtube
Vágólapra másolva!
Egy weboldal népszerűségét jól jelzi, hogy hányan lájkolták már. A lájk melletti számból azonban mást is kideríthetsz. Megmutatjuk, mit és hogyan!
Vágólapra másolva!

Az a bizonyos szám a Like gomb mellett nem az, aminek első pillantásra látszik. Nem a lájkok számát méri ugyanis, hanem az összes, oldallal kapcsolatos interakcióét.

Mielőtt azonban belemegyünk a részletekbe, fontos egy kitérőt tennünk, és megemlítenünk, hogy nem minden lájkot teremtettek egyenlőnek. Vannak ugyanis, amelyek egy kicsit egyenlőbbek a többinél.

Te persze mindenkit szeretsz, aki lájkolja a céged oldalát. Nem mindegy azonban, hogy a lájk pontosan mire is vonatkozik. Csak hogy a négy legfontosabb alapesetet gyorsan megkülönböztessük, íme:

  • Lájkolhatja valaki a céged webszájtjának (blogjának stb.) egyik aloldalát (pl. egy bejegyzést). Ekkor a felhasználó Facebook falán meg fog jelenni, hogy ő ezt-és-ezt az oldalt lájkolta. Ha valakinek több ismerőse is a lájkra nyomott, akkor a Facebook automatikusan csoportba rendezi majd őket, és az már így fog megjelenni a falon: Kis Pista és Nagy Anett kedveli ezt az oldalt.
  • Ugyanez történik, ha valaki a céged webszájtjának főoldalát lájkolja. Talán ha belegondolsz, természetes, de azért nem árt kiemelni, hogy ezzel ő nem lájkolta automatikusan az összes aloldalt, és nem fogja automatikusan látni a Facebook posztjaidat sem.
  • Ha viszont valaki a Facebook oldaladat lájkolta, na az már nagyon sokat ér neked. Az ugyanis tulajdonképpen egyenértékű azzal, mintha a hírleveledre iratkozott volna fel. A barátainak a falán ugyanígy megjelenik majd, hogy ő kedveli a te oldaladat, az ő falán azonban onnantól kezdve ott fognak figyelni a te Facebook állapotfrissítéseid, ami nagyságrendekkel növeli meg az esélyét annak, hogy a felhasználóból visszatérő (esetleg rendszeres) látogató váljon. Ha már itt tartunk, remélem lájkoltad már az Üzletrész Facebook oldalát, de ha még nem, akkor most feltétlenül tedd meg!
  • Végül van az az eset, amikor megosztod a Facebookon az egyik cikkedet (esetleg magát a Facebook aloldaladat), de nem a cikket vagy oldalt, hanem csak a megosztást lájkolják. Ennek is örülünk persze, de azért nem árt, ha tudod, hogy ezzel túl messzire nem jutsz.

Oké, vissza a bűvös számhoz. A lájk melletti szám tehát nem kizárólag a tetszik-eket, hanem az összes interakciót számolja, ami az adott aloldalra (URL-re vonatkozik). És hogy mit csinálnak a látogatóid az aloldalaiddal? Ezt te is megnézheted egy ügyes eszköz, a LikeSlice segítségével.

Mutatunk egy példát:

Egy tetszőleges Üzletrészes anyaggal, a Pető Borbálával készült interjúnkkal a szám tanúsága szerint 162-en kerültek így vagy úgy kapcsolatba. Másoljuk be tehát a cikk URL-jét az eszközbe, és máris okosabbak leszünk:

A 162 akció ugyanis 120 lájkból, 24 kommentből és 18 tovább-osztásból állt. Máris egy kicsivel árnyaltabb képet kaphattunk arról, hogy az írás mennyire mozgatta meg, és mennyire foglalta el az olvasókat.

A legjobb, hogy az eszköz teljesen ingyenes, és jóval alacsonyabb számokra is tökéletesen működik.

Te milyen olvasói interakciónak örülnél a legjobban?