3 ok, amiért kellhet a cégednek Google Plus profil

google+ google plus
Vágólapra másolva!
Évek óta lebeg a kérdés, mennyire játszik meghatározó szerepet a közösségi szcénában a Google sokadik próbálkozása. És ez magával vonja a következő dilemmát: vajon mennyit tud használni cégeknek, márkáknak? Mennyire komoly felület az online marketingre?
Vágólapra másolva!
Több szól mellette, mint ellene Forrás: Google

Mint ismeretes, 2011-ben a Google negyedszer döntött úgy, hogy nekifut, nem maradhat ki éppen ő a közösségi médiából. Ahogy az indulás megosztotta a kedélyeket – voltak, akik nagyon gyorsan eltemették, mások a felbukkanása okán a Facebookot RIP-ezték sűrűn –, úgy nehezen ad kapaszkodót a statisztikája abban a kérdésben, amelyet valószínűleg minden online marketing felé hajló cégvezető többedszer igyekszik megrágni: felvigyem-e a vállalkozást a Google Plusra?

A G+ nem olyan lendülettel, nem akkora meglepetéssel robbant be a köztudatba, mint a Tumblr vagy a Pinterest, a milliárdos közösségi felületekkel meg nem is érdemes belekezdeni az összehasonlításba. Bár egy tanulmány szerint a második leggyorsabban növekvő közösségi oldal, maga mögé utasítva a Twittert és a YouTube-ot – utóbbi különösen egzotikus adat annak tükrében, hogy a Google-é –, létezik olyan felmérés is, amely meg sem említi, mert nincs rá oka. A Fortune 500 cégeinek kétharmada egészen kiválóan boldogul azzal a közösségi portfolióval, amely nem tartalmazza a keresőóriás social gyermekét – ámde 77 százalékuk használja rendszeresen a Twittert, 70 százalékuk a Facebookot.

Annak, aki – bizonyára nem először – azt fontolgatja, hozzon-e létre G+ profilt a cégének, nyomasztó lehet, hogy minden érvre felbukkan legalább egy ellenérv. A bizonyosság kevés, de stabil.

SEO

A Google ugyanúgy indexeli a G+ tartalmát, mint a weboldalakét. Ha megjelenik egy poszt a Google Pluson, a keresési találatokon belül előkelő és remek helyezést fog elérni, és hosszabban is SEO-zható, mint egy Facebook poszt. Talán nem érdektelen megjegyezni, hogy egy tvit átlagéletkora jelenleg 14 perc.

A Google Plus és a hashtag

Mint azt a Google nemrég bejelentette, a Google+ hashtagek mostantól komoly szerepet kapnak a keresésben. Ha rákeresel akár a saját céged szolgáltatásaira, az eredmények megszokott listázása mellett meg fognak jelenni a Google Plus-on látható releváns linkek is. Vagyis mindaz a közösségi tartalom, amely megtalálható a hashtag alapján. Méghozzá a jobb oldalon. Ez két okból fontos. A Google keresés bármely oldalán a jobb felső sarok nagyon kapós telek, csak jóval tud szolgálni. Másrészt azoknak, akik hashtaggel keresnek, nincs feltétlenül Google Plus profiljuk, vagy ha igen, akkor sem tartoznak a köreidbe. Tehát a mutatós keresőszavakkal most már nemcsak a Google Plus követők érhetők el, hanem bárki a hálózaton kívül, méghozzá erőteljesen, célratartottan. Ehhez nem is kell mást tenni, mint pontosan tudni, melyek azok a nagyon kitalált, nagyon SEO-barát keresőszavak, amelyek előreviszik a vállalkozásod.

YouTube kommentek

A Google nemrég bejelentette, hogy hamarosan a YouTube hozzászólások is a Google Plusról érkeznek majd. Tehát azok a cégek, amelyek rendszeresen használják üzleti céljaikra a videómegosztó közösséget, sokáig nem fogják tudni elkerülni a Google Plust.

Ha tehát figyelembe veszed, hány potenciális vásárlód, ügyfeled keres terméket, szolgáltatást a Google közösségi felületén, ha ebből világosan látszik, hogy a célközönség nagy része itt megtalálható, ha minden eszköz adott ahhoz, hogy a vállalkozásod ezen a felületen is kapjon egy kidolgozott, részletes, informatív és főleg másoknak hasznos profilt, még mindig simán juthatsz arra a következtetésre, nincs szükséged rá. Viszont leírni sem érdemes. A jelek arra mutatnak, a Google igyekszik integrálni a Google Plust a saját termékeibe. Ebből csak annyi következik, hogy több mint ajánlatos fél szemmel folyamatosan figyelni, mi történik a platformon. Nagyon úgy néz ki, a céges közösségi jelenlét állandóan újabb árnyalatokkal gazdagodik.