Megéri a postába fektetni?

Vágólapra másolva!
A brit Citywire annak próbált meg utánajárni, hogy a nagy intézményi vagyonkezelők közül melyik tőzsdére készülő kommunikációs céget tartják jobb befektetési sztorinak: a hagyományos levélküldéssel, valamint a csomagküldést egyre inkább előtérbe helyező brit postát, azaz a Royal Mailt, vagy a Facebook babérjaira törő közösségi médiacéget, a Twittert. Az eredmény talán meglepőnek is nevezhető.
Vágólapra másolva!

A brit Citywire-nél annak próbáltak meg utánajárni, hogy a kommunikációs szektor soron következő nagy IPO-i közül melyik kecsegtet a legjobb befektetési lehetőséggel. Ennek érdekében pedig négy intézményi alapkezelőt is kifaggattak arról, hogy szerintük a brit posta, azaz a Royal Mail, vagy a Twitter részvényét favorizálják. Az Investor.hu hasábjain egyébként már mindkét cég tőzsdei bevezetését boncolgattuk,de ne is húzzuk tovább az időt lássuk inkább az eredményt!

Royal Mail-Twitter 1:0

Duncan Carmichael-Jack, a Vestra Wealth partnere szerint egyáltalán nem könnyű a döntés. Elmondása szerint hiába tud gyors növekedést felmutatni, és rendelkezik magas bruttó árréssel a Twitter, fennáll az esélye a „Facebook forgatókönyvnek”. Azaz a Facebookhoz hasonlóan a Twitter is túl magas kibocsátási áron kelhet el, ami akár nagyobb lejtmenetet is okozhat a debütálást követően.

Másrészt ott van a Royal Mail, amely bár annyira nem nevezhető érdekes sztorinak, mégis lehet benne valami. Nyilvánvaló, hogy a levelek egyre inkább háttérbe szorulnak napjainkban, azonban az internetes vásárlás előretörése óriási lökést adott a csomagküldésnek. Ráadásul egyelőre a brit posta dominanciája sem került egyelőre veszélybe, ugyanis a legnagyobb vetélytárs, a Yodel csupán 8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. Ezért a Vestra inkább a Royal Mail részvényét preferálná a Twitterével szemben.

Royal Mail-Twitter 2:0

Hasonló okokra hivatkozva John Dance, a Vertem Asset Management alapítója is a Royal Mailre teszi le a voksát. Elmondása szerint egyértelmű, hogy hagyományos levél üzletág komoly gondokkal küszködik, a csomagküldés mégis jelentős növekedést tud felmutatni, ami véleménye alapján a jövőben is folytatódhat. Az internetes vásárlás ugyanis továbbra is erős növekedési lehetőséget kínálhat a csomagküldő cégek számára. Lehetőségek persze a Twitterben is rejlenek, ugyanakkor a közösségi média hosszú távú kilátásai még nem feltétlenül győzték meg a Vertem alapkezelőit.

Royal Mail-Twitter 3:0

Nagyon érdekes koncepciónak ígérkezik a Twitter és a Royal Mail összehasonlítása, mondta el Alan Beaney, az RC Brown befektetési igazgatója. Véleménye szerint az egyetlen hasonlóság, hogy mindkét cég részt vesz az üzenetek tágabb értelemben vett továbbításával. Beaney szerint nagyon nehéznek ígérkezik a választás, a sort ő sem töri még, és szintén a Royal Mailt tartja jobb befektetésnek. Elmondása alapján ugyanis a brit posta esetében jóval alacsonyabbak lehetnek a várakozások, melyeket eztuán könnyedén túlteljesíthet. Ezzel szemben a Twitter esetében túl magasra tehetik a lécet, amit képtelen lesz teljesíteni a közösségi médiacég.

Royal Mail-Twitter 3:1

A szépségtapaszt Stuart Leigh Davies tartogatta a Redmayne Bentley részéről, aki a megkérdezett intézményi befektetőkkel ellentétben nem a Royal Mail, hanem a Twitter részvényét támogatja. Elmondása alapján hiába kiszámíthatóbb a brit posta működése, a közösségi médiacég mégis nagyobb növekedéssel kecsegtet. Véleménye szerint ugyanakkor a Twittert inkább a kockázatkedvelőbb befektetők keresik.