2014 januárjától kezdve folyamatosan átalakítja a Mol a mantovai olajfinomítóját terméklogisztikai központtá. A Mol a délelőtt megjelent közleményében kiemeli, hogy továbbra is elkötelezett a vállalat Mantova iránt és a rossz gazdasági környezet ellenére is javítja a cég a versenypozícióját.
A mantovai finomító a Mol portfóliójában nem számít kiemelt méretünek, tulajdonképpen az egyik legkisebb a sisaki finomító után és a komplexitása sem nevezhető kiugróan magasnak.
A Mol korábban tárgyalásokba kezdett már az olasz ENI olajcéggel a lejáró olajellátási szerződések jövőjével kapcsolatban, és a legfrissebb közlemény szerint a főbb vonalakban már sikerült a feleknek megegyezniük.
A Porto Marghera kikötőt és a finomítót összeköző logisztikai hálózatot a jövőben végtermék szállítására használják majd fel.
Az átalakítás után a dolgozók egy részét meg tudja tartani a Mol. A társaság mérlegében összesen 423 millió eurót tett ki az első félév végén a finomító. "A finomító logisztikai központtá alakítása várhatóan jelentős egyszeri, pénzmozgással nem járó hatást gyakorol majd a csoport harmadik negyedéves eredményére." - írja a Mol.
Nem újdonság a gyenge finomítói környezet
A Mol lépése nem számít meglepetésnek, hiszen már korábban is lehetett tudni, hogy az európai finomítói szektor rossz lábakon áll a gyenge európai kereslet miatt és az autók hatékonyságának növelése miatt.
A finomító logisztikai központtá alakítása várhatóan jelentős egyszeri, pénzmozgással nem járó hatást gyakorol majd a csoport harmadik negyedéves eredményére.