Megválik egyes termékeitől a Nestlé

Vágólapra másolva!
Megválik néhány gyengén teljesítő üzletágától a csokijairól, kávéiról és egyéb élelmiszeripari termékeiről ismert Nestlé. A vállalat az utóbbi időben egyre inkább próbál szakítani azzal a felfogásával, mely szerint egyetlen termékvonaltól sem kíván megválni, és ehelyett egyre gyakrabban dönt az értékesítések mellett. 
Vágólapra másolva!

Eladja gyengén teljesítő üzletágait a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, a Nestlé. Ezt Paul Bulcke vezérigazgató jelentette be, aki elmondta, hogy a vállalat számos olyan termékvonalat azonosított a portfólióinak átvizsgálása során, melyeknek az eladása tűnik a legjobb megoldásnak a cég számára – írja a Wall Street Journal.

A Nestlé nagyjából 1800 termékkel van jelen a piacon, melyek legnagyobb részét a csokoládék teszik ki. A cég készíti többek között a KitKat, Crunch és Smarties csokikat, de ők gyártják a Nescafé és Nespresso kávékat is.

Forrás: [Nestle.com]

A vállalatot az utóbbi időben számos alkalommal kritizálták a befektetők, és az elemzők, mivel szerintük a Nestlé túl lassan reagál az iparági változásokra, ami rontja a teljesítményét is. A cég most ezeket a hangokat hallgathatja el, ha valóban sikerül megválni a gyengén teljesítő egységektől.

A társaság korábban arról volt híres az iparágban, hogy hagyományos ragaszkodik termékeihez, még akkor is, ha azok régóta, koránt sem a vártnak megfelelően teljesítenek. Így ahelyett, hogy eladná azokat, megpróbálja felfuttatni őket, az elemzők szerint a kelleténél több erőfeszítés mellett. Az elmúlt hónapokban viszont kezdett megváltozni ez a felfogás a Nestlénél, a társaság eladta egyik ausztrál jégkrémének jogait, és két francia ásványvízétől is megvált. A gyártó azzal indokolta az eladásokat, hogy inkább a sikeresebb termékeire kíván összpontosítani a jövőben.

A gyengén teljesítő egységek eladására azért van szükség, mert a cég eredményei koránt sem a várt szerint alakulnak. Az első félévben az árbevétel és a profit sem tudott a vártnak megfelelően növekedni, ráadásul a cég csökkenteni kényszerült az idei bevételi előrejelzésein is a termékeik iránti kissé alacsonyabb kereslet miatt.

Forrás: [Bloomberg, Investor.hu]

Ennek keretében az étrendkiegészítőket gyártó Jenny Craig leányvállalatuk kerülhet értékesítésre, mivel a termékek eladásai folyamatosan csökkennek. A Nomura előrejelzése szerint az egység már csak 425 millió dolláros árbevételt érhet el ebben az évben a tavalyi 472 millió dollár után. A Nestlé stratégiaváltását jól jelzi, hogy év elején még a Jenny Craig felfuttatását szerették volna mindenképpen elérni.

A Jenny Craigen kívül a 200 millió dolláros árbevételű PowerBar is eladásra kerül, melynek tervezett értékesítését már bejelentette a Nestlé. Mindkét egységnek az egyre erősödő verseny miatt int búcsút a vállalat, ami után javulhatnak a társaság eredményei is.

Wan Ling Martello pénzügyi igazgató ugyanakkor kijelentette, hogy a mostani bejelentések nem azt jelentik, hogy a gyengén teljesítő üzletágak automatikusan eladásra kerülnek. Ehelyett a Nestlé minden esetben meg fogja vizsgálni, hogy a gyengélkedő egység fejlesztése milyen módon mehet végbe, az mennyi időt vehet igénybe, és milyen eredményt hozhat. Az eladás csak a vizsgálat elvégzése után kerülhet szóba.

Nestlé árfolyama (Zürich)

Forrás: [Bloomberg]