A Ryanair kedden közölte, hogy eladná a honfitárs Aer Lingus-ban meglévő kisebbségi részesedését, ha egy másik európai légitársaság megszerezné a részvényesek többségi támogatását a felvásárláshoz. A közleményükben úgy fogalmaznak, hogy "feltétel nélkül" megválnak részvénypakettjüktől, ha a tulajdonosok többsége elfogadna egy felvásárlási ajánlatot.
A brit versenyfelügyelet még májusban szólította fel a Ryanairt, hogy csökkentse közel 30 százalékos részesedését az Aer Lingus-ban, mivel a hatóság szerint, a két ír légitársaság összefonódása megfolytja a versenyt az Írország és az Egyesült Királyság közötti repülőutakon.
Keddi bejelentésével Európa legnagyobb légitársasága azt szeretné bizonyítani, hogy nem akadályoznának meg egy esetleges jövőbeli tranzakciót, ugyanis korábban a versenyfelügyelet azzal kapcsolatban emelte fel a hangját, hogy jelenlegi tulajdoni hányadával a Ryanair az Aer Lingus stratégiájába is beleszólhat. Ugyanakkor szakértők szerint nem valószínű, hogy a mostani ígérettel a szabályozói testület megelégedne.
A potenciális felvásárló légitársaság ugyanis csak akkor tudna 50 százalék feletti részt megszerezni az Aer Lingus-ból, ha a Ryanairen kívüli tulajdonosok eladnák részüket. A 25 százalékos pakettel bíró ír állam korábban viszont úgy nyilatkozott, hogy inkább a tőzsdén értékesítené részvényeit, hogy azzal is a közkézhányad nagyságát növeljék. Az is valószínűtlennek tűnik, hogy a 3 százalékot birtokló Etihad Airways szívesen adná el egy riválisának a kezében lévő részt.
Ezek miatt a versenyfelügyelet a Ryanair mostani bejelentését akár egy újabb trükként is értelmezheti, hiszen még mindig érvelhet úgy, hogy bár a fapados cég nem áll egy többségi befolyás megszerzésének útjába, de a többségi tulajdonrész elérését még mindig akadályozza. A brit felügyelet egyébként várhatóan szeptember 5-ig lezárja a Ryanairrel szembeni vizsgálatot, és szakértők szerint előreláthatólag versenyellenesnek fogja minősíteni az Aer Lingus-ban lévő részesedését.
Habár valószínű, hogy nem fognak tolongani a jelentkezők az Aer Lingus-ért, hiszen Michael O'Leary vezérigazgató már a júniusi párizsi repülőshow-n is úgy nyilatkozott, hogy ő eladná a részesedést, de eddig nem mutatkozott iránta érdeklődés.
A Ryanair árfolyama (London)