A mobil felé tolódik a facebookozás

2013.07.19. 13:09
Jóval többen használják a Facebookot mobiltelefonon keresztül Nagy-Britanniában, és az USA-ban, mint egy évvel korábban, jelentette be a technológiai vállalat. A 20 százalék körüli növekedés optimizmusra adhatnak okot, hiszen a Facebook elszántan küzd azért, hogy minél nagyobb számban terelje a felhasználókat a nagy hirdetési bevételekkel kecsegtető okostelefonos alkalmazásokra, persze rövidebb távon ez még a bevételek visszaesésével fog járni.

Jelentősen megugrott a mobilon facebookozó felhasználók száma, jelentette be a vállalat, csak az Egyesült Királyságban 22 százalékkal többen használják a mobiltelefonos alkalmazást, mint egy évvel korábban. Szintén nőtt az arány az amerikai lakosság körében is, itt 18 százalékkal többen facebookoznak mobilról, mint tavaly.

A fókusz a mobilon van

A Facebook az utóbbi időben igyekszik folyamatosan erősíteni magát az okostelefonos és tabletes alkalmazás tekintetében. Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, több esetben is az Apple-től csábítottak át alkalmazottakat, vezetőket, hogy minél jobb felhasználói élményt nyújtson a Facebook az okostelefonokon is.

James Quarles, a cég nagy-britanniai és dél-európai részlegének igazgatója szerint a 20 százalékos bővülés lényegében bizonyíték arra, hogy amiért eddig dolgoztak, az nem volt hiábavaló. Különösen annak függvényében lehet bíztató az adat, hogy a nagy dobás, a Facebook Home egyelőre nem igazán tudta beváltani a hozzá fűzött reményeket, ahogyan arról korábban is írtunk már.

A nagyobb aktivitás a mobilos alkalmazáson a hirdetők számára is fontos következményeket hordoz, kénytelenek ugyanis a trendekkel azonos irányba menni, és erőteljesebb aktivitást produkálni ők is. Ahogyan az előző negyedéves gyorsjelentésből látszik, a Facebook egyre nagyobb bevételeket tud elérni a szegmensben, és nem titkolják, hogy a nagy növekedést is ettől a területtől várják.

Nem minden arany, ami fénylik

Azt viszont érdemes lehet megjegyezni, főleg a jövő hét szerdán piaczárás után érkező gyorsjelentés miatt, hogy amennyiben az asztali böngésző helyett inkább az okostelefonokon keresztül látogatják a Facebookot, az úgy rövid távon negatív hatást gyakorolhat a bevételekre. Igaz a Facebook egyelőre a bevételek döntő többségét még az asztali böngészőben futatott hirdetésekből szerzi. Hosszabb távra előretekintve azonban vitathatatlan, hogy az okostelefonok felé fog elmozdulni a facebookozás. A gyorsjelentés után viszont valamivel tisztábban láthatunk majd ennek hatásaival kapcsolatban, amiről természetesen az Investor.hu hasábjain is részletesen beszámolunk majd.

Forrás: Investor.hu

Az optimista piaci hangulat ellenére a Facebook részvénye nem teljesített jól, közel 2 százalékos mínuszban zárt, amiben a megjelent hírek is szerepet játszhattak, hiszen rövid távon erodálhatja a bevételeket az okostelefonon történő facebookozás.

A Facebook árfolyama (Nadsaq)