Városnézésre küld az e-útdíj tervezője

2013.07.05. 12:22

Volt, akit elküldött Nemesvidre az e-útdíj-rendszer, hogy aztán visszajöjjön, volt, akit 500 méteres útjára 18 kilométeren vezetett volna az automata. Az e-útdíj első hete.

A cifra mellélövésekre képes útvonaltervezőre panaszkodnak leginkább a kamionosok az e-útdíj indulása óta eltelt első héten.

Csütörtöki cikkünkben írtunk arról, hogy bár az Állami Autópálya-kezelő szerint hétfő délelőtt óta minden rendben van az e-útdíj rendszerrel, valójában számtalan sebből vérzik. Volt sofőr, akinek 2300 kilométernyi utat számlázott ki a rendszer egy napra, mást Debrecen főterén keresztül vitt volna az útvonaltervező.

Olvasóink azóta újabb érdekes esetekről számoltak be. Egyikük elküldte nekünk, mit hozott ki az útvonaltervező az egyébként 500 méteres útra. Az egyik telephelyről a másikra a Megyeri hídtól északra kellett volna megtenni az utat a 2-es úton, ehelyett a hídon túl felvezette az M0-sra, hogy aztán a Fóti út felé 18,4 kilométeres kört tegyen meg a célig, "úgy, hogy még egy korlátozást is sikerült belerakni" - írta olvasónk.

500 méterből 18 kilométerForrás: Olvasónk

"Ismerd meg hazámat mozgalom jött létre eme csodás programmal" - írta egy másik olvasónk. Nemesdédről Kaposvárra tartott, de a rendszer nem azt az útvonalat adta ki neki, amit szeretett volna, így egy ismerőse tanácsára úgy terveztette újra az utat, hogy megadott egy köztes állomást is, Vését.

A rendszer Nemesdédről erre nem Vése felé indította volna útnak, hanem egy másik irányba, Nemesvid felé. "Ott gyorsan megfordulni, mint egy eltévedt, és irány vissza Nemesdéd, utána Vése, majd Kaposvár" - mutatta be az értelmetlenül javasolt útszakaszt olvasónk. Azt is elmondta, hogy nem az útdíj miatt fontos ez, mert ott nem kellene fizetni, de a rendszer az üzemanyag-fogyasztását alaposan megdobja a félretervezések miatt. "A legjobban a sok narancssárga gomb tetszik a felületen. Nyomkodom is teljes erővel, hadd kéküljön" - fejezte ki dühét.

Egy harmadik kamionos amiatt panaszkodott, hogy Hódmezővásárhely és Orosháza között mindenképp a Szentesi út felé akarta vinni a rendszer. Szerinte az lenne a megoldás, ha nem csak szövegesen lehetne úti célokat megadni, hanem térképen is. Emellett annak is örülne, ha az adatait megjegyezné a rendszer, és "nem kéne minden egyes alkalommal fölöslegesen bepötyögni öt adatot".