Kínában kínlódik a KFC tulajdonosa

Vágólapra másolva!
29 százalékkal csökkent áprilisban a KFC és Pizza Hut gyorséttermeket is üzemeltető Yum! Brands értékesítése Kínában a legalább egy éve nyitva lévő egységeknél. Az óriási zuhanás nem okozott pánikot, ugyanis a menedzsment már korábban felhívta rá a figyelmet, hogy akár 30 százalékos zsugorodás is elképzelhető. A távol-keleti bevételek megcsappanása egyrészt a nemrégiben újra felütő madárinfluenzával és élelmiszerbiztonsági problémákkal hozható összefüggésbe. A Yum! menedzsmentje azonban mindent megtesz a bizalom visszaállítása érdekében kulcspiacán, ahol a további terjeszkedésről sem szeretne lemondani.
Vágólapra másolva!

29 százalékos árbevétel zuhanásról számolt be Kínában a legalább egy éve nyitva lévő üzletek esetében a Yum! Brands. A többek között KFC, Pizza Hut és Taco Bell gyorséttermeket üzemeltető cég már december óta mélyrepülésben található Kínában, amikor is fény derült rá, hogy egyik beszállítója a megengedett mennyiségnél több növekedési hormont és antibiotikumot adott a csirkéknek, sőt, azóta már a madárinfluenza is komoly fejtörést okoz a Yum! számára. A visszaesésért elsősorban a KFC egységek a felelősek, bevételeik 36 százalékkal alacsonyabbak, mint egy éve, míg a Pizza Hutnál 5 százalékos zsugorodás mérhető.

A 29 százalékos zuhanás a kínai értékesítés terén nem volt meglepő, miután a menedzsment már korábban jelezte, hogy akár 30 százalékos visszaesés is elképzelhető, valamint a Consensus Metrix elemzői konszenzusa 27 százalékos csökkenést vetített előre. Ugyanakkor az előző hónaphoz képest ez jókora visszaesésnek számít, ugyanis márciusban még "csak" 13 százalékos zsugorodásról számolt be a KFC tulajdonosa. A régió meghatározó szereppel bír a társaság életében, a bevételek csaknem felét adják, így gyengélkedésük komoly nyomást helyezhet a vállalatra. A májusi értékesítési adatokról június 11-én, piaczárást követően rántja majd le a leplet a cég.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

A Yum! menedzsmentje a kínai nehézségek ellenére bízik az országban, a jelenlegi több mint 5700 egységet 700 új üzlettel kívánják idén bővíteni. A cég még áprilisban erősítette meg 2013-as profitvárakozását, miszerint idén 5 százalék körüli visszaesés várható a nyereség terén.

A várakozásoknak megfelelő áprilisi kínai értékesítési adatra 1,2 százalékkal került lejjebb a Yum! árfolyama a piaczárást követő kereskedés során. Idén eddig a részvény mintegy 6 százalékos növekedést produkált, amivel azonban alulteljesítette a gyorséttermi láncokat tömörítő S&P 500 Restaurants indexet, amely 14 százalékos emelkedésen van túl.

A Yum! Brands árfolyama (NYSE)

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

A McDonald's is gyengélkedik a régióban

Nem a KFC az egyetlen amerikai gyorsétterem-lánc, amely bajban van Kínában. A McDonald's múlt héten számolt be róla, hogy a legalább 13 hónapja nyitva tartó ázsiai-óceániai éttermeinek bevétele 2,9 százalékkal zsugorodott, miközben a szakértők 1,4 százalékos visszaesésre számítottak. Ennek oka, hogy a lakosság meglehetősen szkeptikussá kezd válni a gyorséttermek által alkalmazott élelmiszerbiztonsággal kapcsolatban, valamint a madárinfluenza az esetében is komoly problémákat okoz.

A McDonald's árfolyama (NYSE)

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]