Vágólapra másolva!
A Tesla Motors részvényei másfél éven belül elérhetik a 100 dolláros árat is (a jelenlegi 55 dollárról), míg 5 éven belül akár 200 dolláron is foroghatnak a papírok, a Longboard Asset Management befektetési cég szerint. A Longboard úgy gondolja, hogy a Tesla lehet a következő Apple, mivel hasonló dolgok láthatóak az elektromos autók piacán jelenleg, mint 2007-ben az akkor születő okostelefon szegmensben.
Vágólapra másolva!

A Tesla Motors részvényei másfél éven belül akár 100 dolláron is foroghatnak, míg 5 éven belül elérhetik a 200 dolláros árfolyamot is a papírok, a Longboard Asset Management befektetési cég szerint.

A befektetési cég szerint a Teslának is megvan a lehetősége, hogy egy világhíres márkává váljon. A következő 5 évben a cég 80 százalékos részesedést is szerezhet a gyorsan növekvő elektromos járművek piacán. Méghozzá azért, mert az S Modell egy új iparági standardként szolgálhat majd az elektromos autók szegmensében. Például az S Modell az első prémium kategóriás elektromos autó, mely egy feltöltéssel közel 500 km-t tud megtenni.

Jelenleg a befektetők viszont meglehetősen pesszimisták a céget illetően, ugyanis a közkézen forgó részvények 44 százaléka shortpozícióban van, vagyis sokan úgy gondolják, hogy ez csak egy újabb lufi a piacon.

A Longboard szerint viszont több olyan tényező is van, amit figyelmen kívül hagynak az árfolyamesésre spekulálók. Méghozzá az S Modell iránti növekvő kereslet, a piacvezető szerep, a jó értékesítési és marketing stratégia, valamint a tapasztalt menedzsment.

A növekvő keresletet már lehet is látni, ugyanis a cég a várt 4500 darab helyett 4750 darabot értékesített 2013 első három hónapjában, a későbbiekben pedig még nagyobb lehet a felfutás mértéke. Idén 20 ezer darabot kívánnak értékesíteni, amit heti 400 darabos termeléssel kívánnak biztosítani, de a vezérigazgató Elon Musk szerint 2013 közepére hetente 500 darabot is le tudnak majd gyártani az S Modellből.

A piaci dominanciát pedig egyelőre nem fenyegeti veszély, ugyanis nem látni komoly vetélytársat a piacon. A helyzet hasonló az iPhone 2007-es megjelenéséhez, amikoris az Apple új készüléke egy új piacot teremtett, ahol 80 százalékos részesedéssel bírt az iPhone gyártója. A Longboard szerint a Tesla is körülbelül 80 százalékos részt hasíthat ki az elektromos autók piacából.

Az értékesítési és marketing stratégiáért George Blankenship a felelős, aki korábban az Apple-nél dolgozott, és a Tesla márkát is hasonlóan akarja felépíteni, mint tette azt korábban a technológiai óriásnál. A Tesla is saját márkájú, vásárlói élményt nyújtó üzleteket nyit forgalmas helyeken, ahol az ügyfelek tanácsadást is kérhetnek a helyszínen a cég szakértőitől.

A Longboard szerint tehát megvannak a fundamentális alapok a társaságnál ahhoz, hogy siker történet váljon a cégből.

A Tesla Motors árfolyama (Nasdaq)

Forrás: [origo]