Jobban megy a BMW-nek, mint a Mercedesnek

Vágólapra másolva!
Csalódást keltő eredményekről számolt be első negyedéves gyorsjelentésében a Mercedeseket is gyártó Daimler cégcsoport. A német prémium autógyártó árbevétele és nyeresége egyaránt elmaradt a várttól az év első három hónapjában, ráadásul a vállalat idei profitvárakozásait is visszavágta. A pocsék eredményekben legnagyobb szerepet az európai autóipar hónapok óta tartó mélyrepülése játszotta, ráadásul a Daimler egyre jobban kezd lemaradni a nagy rivális BMW-vel és Audival zajló versenyben, és egyre halványul az esélye, hogy a társaság 2020-ra visszaveszi az első helyet versenytársaitól a luxusautók piacán.
Vágólapra másolva!

Vártnál gyengébb a negyedév

A német prémium autógyártó Daimler első negyedéves adózás és kamatfizetés előtti nyeresége (EBIT) "csupán" 917 millió eurót tett ki az év első három hónapjában, miközben az elemzők 1,06 milliárd euróra számítottak. Ez jelentős mértékű visszaesésnek számít az egy évvel korábbi 2,1 milliárd eurós nyereséghez képest.

A világ harmadik legnagyobb, luxusautó gyártója 26,1 milliárd eurós árbevételt ért el az első negyedévben a várt 26,3 milliárd euró helyett, ami a tavalyi év azonos időszakában mért 27 milliárd eurótól is elmarad.

Az európai autóipar vártnál nagyobb visszaesése miatt a vállalat - mint áprilisban már a Reuters megszellőztette - visszavágta idei profitvárakozásait is, eszerint 2013-ban a korábban előrejelzett, tavalyi 8,1 milliárd euró alatt alakulhat az adózás és kamatfizetések előtti, egyszeri tételektől tisztított nyereségük (EBIT).

Forrás: [origo]

Visszaestek az értékesítések a főbb piacokon

Dieter Zetsche vezérigazgató szerint a pocsék eredményeket az európai autóipar hónapok óta tartó mélyrepülése okozta, az öreg kontinensen a gazdasági növekedés jóval a várt alatt alakult eddig. Európában közel húsz éves mélypontra esett az újautó regisztrációk száma, miközben Amerikában a piac növekedését lehet látni. Az európai autópiac zsugorodása miatt már áprilisban olyan értesülések láttak napvilágot, hogy a cég lefelé módosíthatja idei profitvárakozásait, amivel csak súlyosbodnak a vezérigazgató gondjai. Az autógyártó ugyanis egyre jobban lemarad a BMW-vel és az Audival zajló versenyben, emiatt az autógyártó tulajdonosai egyre elégedettlenebbek a társaság vezetésével.

2005-ben még a Daimler számított a piacvezetőnek a BMW és az Audi előtt, azonban a két versenytárs közül előbb a BMW, majd az Audi is lehagyta a Daimlert az értékesítési versenyben. Különösen az óriási kínai piacon fájdalmas a német társaság visszaesése, ahol 11 százalékkal csökkent az általuk eladott gépjárművek száma egy év alatt. Európában pedig 9,7 százalékos volt a Daimler gépjárművei iránti kereslet visszaesése éves alapon.

Forrás: [origo]

Az új Mercedesek segíthetnek

A társaságnál ugyanakkor optimisták a második félév várható eredményeivel kapcsolatban, elsősorban az új Mercedes CLA modelljük piacra dobása és a teljes átalakításon átesett felső kategóriás E-osztályhoz fűzött nagy remények következtében. A Daimlernek van oka a bizakodásra a cégcsoportba tartozó Mercedes első negyedéves értékesítési számai ismeretében, a Mercedes gépkocsikból ugyanis 3,5 százalékkal többet tudtak eladni az év első három hónapjában, mint egy évvel korábban. Az összesen 324 898 darab eladott Mercedesből különösen az A és a B osztály iránt volt nagy a kereslet, azonban ez sem tudott segíteni a társaság gyenge eredményein.

Ugyanakkor a német cég még így is lemaradt a nagy rivális BMW-től és Auditól, az előbbi társaság autói iránt egy év alatt 7 százalékkal nőtt meg a kereslet, így összesen 381 404 darab BMW-t értékesítettek. Eközben az Audi 369 500 gépjárművét adott el az első negyedévben, leginkább a legnagyobb piacnak tekintett kínai értékesítési számok 14 százalékos megugrásának köszönhetően.

Gyengül a részvény

A pocsék eredmények után a Daimler részvényei 1 százalékos mínuszba kerültek nyitás után. Az árfolyam az áprilisi "profitwarning" után lefelé szánkázott a lejtőn, áttörte a 200 napos mozgóátlagot, és a zuhanást csak a 76,4-es Fibonacci-szint tudta megállítani. Onnan sikeresen visszapattant a 200 napos mozgóátlagig a kurzus, és ha az emelkedés a későbbiekben folytatódni tudna, az első akadályt a 38,2-es Fibonacci-szint, utána pedig az 50 napos mozgóátlag jelentené a részvény számára.

Daimler árfolyama (Xetra)

Forrás: [origo]